BETA

Quake 4: 'Ένα Sci-Fi FPS παιχνίδι σταθμός για Linux [Desura]

Εικόνα Haris

To Quake 4 είναι το τέταρτο στη σειρά των Quake, FPS παιχνιδιών. Ο τίτλος αναπτύχθηκε από την Raven και εκδόθηκε από την Activision. H Raven λοιπόν συνεργάστηκε με την id Software, την ιστορική εταιρία ανάπτυξης των Quake. Eπέβλεπε την δημιουργία του τίτλου, και έδωσε την μηχανή ανάπτυξης Doom 3, που αναφέρεται τώρα σαν "id Tech 4". Το παιχνίδι έγινε χρυσό στα 2005. Βγήκε αρχικά για Windows, και ακολούθησε άμεσα η έκδοση για Linux στις 20 Οκτωβρίου 2005. Για Mac OSX (24 Μαρτίου του 2006) και Xbox 360. Εκδόθηκε και ένα DVD Collector's edition που περιλάμβανε μέσα ως δώρο το Quake 2 με τα expansions του.

Το Quake 4 συνεχίζεται σαν ιστορία από εκεί που τελειώνει το Quake 2. Αναφέρεται στην ίδια αναμέτρηση με τους εξωγήινους, ανάλογα με το Quake Wars Enemy Territory, Quake III Arena και Quake II. Βέβαια το Quake Wars δεν μοιράζεται το ίδιο σενάριο με τα άλλα, όμως η διαμάχη είναι παρόμοια. Το Quake 4 δίνει έμφαση στο single player, υπάρχει και multiplayer αλλά δεν περιλαμβάνει bots σαν το Quake III Arena. Για να γίνεται αυτό, χρειάζονται patch modifications τρίτων κατασκευαστών.

Το στόρι του παιχνιδιού

Ο παίκτης βρίσκεται αντιμέτωπος με μια Cyborg εξωγήινη φυλή γνωστή ως Strogg. Είσαστε ένας πεζοναύτης ο Matthew Kane που ενώνεται με την ομάδα Rhino Squad. Η ιστορία συνεχίζεται αφού έγινε η εξόντωση του αρχηγού των Strogg του Makron στο Quake II. Tώρα θα πρέπει να απασφαλιστεί και να απομονωθεί ο πλανήτης των Strogg, o Stroggos. Το διαστημόπλοιο της ομάδας προσεδαφίζεται και κρασάρει στη μέση ενός πεδίου μάχης. Εκεί ο Μάθιου διαχωρίζεται από τα άλλα μέλη της ομάδας. Περιστασιακά, επανενώνεται μαζί τους στην διάρκεια του παιχνιδιού, και σκοπός του είναι η άμυνα εναντίον των Stroggs.

O Matthew Kane ολοκληρώνει διάφορες αποστολές, όπως το να καταστρέψει συστήματα των Strogg, να φτάσει στα υπόστεγα των σκαφών τους και να γυρίσει στο σκάφος USS Hannibal. Μετά από κάθε αποστολή ακολουθεί η επόμενη, όπως το να εξουδετερώσει τις τηλεπικοινωνίες των Strogg και το Tetranode, ένα κύριο κέντρο πληροφοριών με μια βόμβα ηλεκτρομαγνητικού παλμού. Θα πρέπει ακόμα να υπερασπιστεί το κομβόι της αποστολής. Στη συνέχεια, προχωρά στο σαμποτάζ της συσκευής EMP.

Αργότερα ενώνεται με τον πολεμιστή Strauss και τον Sledge Slidjonovic. Προσπαθούν να καταστρέψουν τον πυρήνα της γεννήτριας, σαμποτάροντας τα συστήματα ψύξης. Να βρουν την είσοδο στο Tetranode, που φυλάγεται από βιονικά ρομπότ εξοπλισμένα με ρουκέτες. Ταυτόχρονα ο Makron, ηγέτης των εξωγήινων, έχει ήδη ανακατασκευαστεί.

Η συνέχεια επί της οθόνης.

Το gameplay

Ο τρόπος παιξίματος είναι εύκολος και γίνεται με πληκτρολόγιο μέσω των γνωστών κουμπιών και ποντίκι. Είναι παρόμοιος με αυτόν του Quake III Arena, έχουν προστεθεί δυνατότητες όπως το πήδημα σε ράμπα, το σκύψιμο, οι πλάγιες κινήσεις. Ο παίκτης μπορεί να γλιστρά στις γωνίες με την κίνηση crouch slides. Τα πηδήματα σε ράμπες μπορούν να δώσουν στον παίκτη έξτρα ύψος και, έτσι,να φτάσει σε κάποιο αντικείμενο. Αυτό ήταν παρόν και στα Quake και Quake II, όχι όμως στο Quake III Arena. Γενικά ο τρόπος παιξίματος είναι απολαυστικός, δεν παρουσιάζει δυσκολίες, και τα γραφικά είναι εξαιρετικά. Μάλιστα με ένα καλό μηχάνημα και κάρτα γραφικών, όλα έχουν μια ομαλή ροή. Σε πολλά επίπεδα βρισκόμαστε στο σκοτάδι και πρέπει να ανάβουμε τον φανό. Προσοχή χρειάζεται γιατί στα σκοτεινά κολλάς, σκοντάφτεις ή σου την πέφτουν τα τέρατα χωρίς να τα αντιληφθείς. Ακόμα δύσκολο είναι να βρεις την έξοδο και μπερδεύεσαι στον προσανατολισμό σου.

Στο multiplayer mode έχουμε τα deathmatch, τα team deathmatch, Tourney, Capture the flag, Arena CTF, και Dead Zone. Οι παίκτες στο QuakeCon σημείωσαν ώστε ο τρόπος παιξίματος να περιλαμβάνει τακτικές όπως και σε προηγούμενα Quakes, όπως Strafe jumping και Rocket jumping. Νέες δυνατότητες προστέθηκαν όπως το να μπορεί κάποιος να πυροβολεί μέσα από τους τηλεμεταφορείς. Τα physics του παιχνιδιού βελτιώθηκαν έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να σκάει τις grenades, και πέρα από τα jump-pads. 

Όπως και σε προηγούμενα Quake, έτσι και τώρα στο multiplayer έχουμε την αρχιτεκτονική client server, αλλά ο network κώδικας έχει αλλαχτεί, έτσι ώστε οι παίκτες που είναι online να αυξηθούν, από 4 που ήταν σε προηγούμενους τίτλους (πχ. Doom 3), σε ένα limit από 16 παίκτες. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές ως προς την γεωμετρία του παιχνιδιού, φυσικά προς το καλύτερο.

Η έκδοση για Linux

H id Software συνέχισε την παράδοσή της να υποστηρίζει το Λ/Σ Linux, με τον προγραμματιστή Timothee Besset να βγάζει το binary executable για Linux. Έτσι, το παιχνίδι μπορεί να γίνει download από τους free servers της id, αλλά θα πρέπει να έχετε ήδη μια licenced copy για Windows ή για Mac, και να δώσετε το serial key. O installer για Linux έγινε διαθέσιμος δύο μέρες μετά την επίσημη έκδοση του παιχνιδιού. Αν έχετε ένα DVD για Windows, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Linux installer και να εγκαταστήσετε το παιχνίδι σε Linux.

Αποδοχή και κριτικές

Το Quake 4 είναι παιχνίδι που άφησε ιστορία, έκανε τρομακτική επιτυχία, αφήνοντας παράλληλα ένα κενό (όπως και το Doom 3 ανάλογα). Ήταν τόσο καλό, που το αναμενόμενο από τους παιχνιδάδες Quake 5 να είναι σε ερώτηση αν θα έρθει ποτέ, αφού θα υπάρξει δυσκολία να σταθεί στο επίπεδο του προκατόχου του. Ίσως οι id / Raven / Activision κρατούν στάση αναμονής ή θέλουν να παρουσιάσουν κάτι πραγματικά εξαιρετικό.

Στις κριτικές τα πήγε πολύ καλά, στο Metacritic έπιασε ένα 81/100. Τα περιοδικά και οι δικτυακοί τόποι όπως IGN που βαθμολόγησε με 8,2/10, UGO, έκαναν ανάλογους επαίνους και διθυραμβικά σχόλια. Το GameSpot έδωσε 8/10 λέγοντας πως το single player είναι πολύ καλό, όμως το multiplayer αφήνει χώρο για βελτιώσεις. To PC Magazine βρήκε πως το single player mode και το multiplayer είναι εξίσου καλά. Ένα είναι το σίγουρο, πως το Quake 4 έγινε ένα παιχνίδι θρύλος.

Η σελίδα του παιχνιδιού στο Desura

http://www.desura.com/games/quake-4

Απαιτήσεις συστήματος

Το παιχνίδι είναι από τα απαιτητικά. Καλό είναι να υπάρχει ένας Pentium 4 στα 3 GHz, η ανάλογος Athlon, 2-4 Gb RAM, και μια καλή κάρτα γραφικών άνω της Nvidia GeForce 6200 με δική της μνήμη 1-2 Gb. Στον δίσκο καταλαμβάνει 2,8 Gb. Κάρτα ήχου, σύνδεση στο διαδίκτυο για το multiplayer, ποντίκι, πληκτρολόγιο, και οθόνη με μια ανάλυση 1024 Χ 768. Γενικά, όσο καλύτερη η CPU και η κάρτα γραφικών, τόσο πιο άνετα θα παίξει. Να έχετε καλή ψύξη στο PC. 

Ένα video από το παιχνίδι



Καλό παίξιμο.



Πηγή
 

  • Σχόλια

0 Comments:

Scroll to Top