BETA

The Talos Principle: Ατμοσφαιρικό FPS puzzle για Linux [Steam]

Εικόνα Haris

To The Talos Principle είναι ένα παιχνίδι FPS puzzle που δημιουργήθηκε από την κροατική ομάδα ανάπτυξης Croteam και δημοσιεύτηκε με την Devolver Digital. Ο τίτλος αυτός παρουσιάζει μια φιλοσοφική ιστορία. Εκδόθηκε ταυτόχρονα για Linux, Mac OSX και Windows στις 11 Δεκεμβρίου 2014. Ετοιμάζεται να βγει ακόμα στα PS4 και Android, μέσα στους πρώτους μήνες του 2015. Το παιχνίδι δημιουργήθηκε με την μηχανή Serious Engine 4.

Το Gameplay

Το Talos Principle είναι όπως είπαμε και πριν ένα παιχνίδι γρίφων, με έντονο το στοιχείο του αφηγητή. Η θέαση είναι από την πλευρά του πρώτου προσώπου. Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο ενός ρομπότ με φαινομενικά ανθρώπινη συνείδηση. Εξερευνά έναν αριθμό από περιβάλλοντα που περιλαμβάνουν 120 γρίφους. Οι χώροι του παιχνιδιού είναι αρχαία χαλάσματα ή λαβύρινθοι πρασίνου που έχουν μέσα φουτουριστική τεχνολογία. (Μάλιστα σε έναν από αυτούς τους χώρους, όπως θα δείτε στο δεύτερο video, συναντάτε linux τερματικά). Οι γρίφοι θέλουν από σας να εντοπίσετε κομμάτια ενός τετρόμινο, διασχίζοντας τους λαβυρίνθους και υπερπηδώντας εμπόδια. Αυτά περιλαμβάνουν drones κατευθυνόμενα από υπολογιστή που αν σας πλησιάσουν θα εκραγούν, και turrets στους τοίχους που θα σας πυροβολούν. Αν σκοτωθείτε, ξανά ξεκινάτε το επίπεδο για το συγκεκριμένο παζλ. Τα drones και τα turrets μπορούν να εξουδετερωθούν με φορητές μονάδες εμπλοκής, αυτές μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν force fields που μπλοκάρουν τον δρόμο.

Καθώς ο παίκτης λύνει γρίφους, νέοι γρίφοι ξεκλειδώνονται και γίνονται διαθέσιμοι. Ακόμα δίνονται κρύσταλλα ανάκλασης του φωτός με τα οποία μπορείτε να ενεργοποιήσετε φωτοδιακόπτες. Διάφορα κιβώτια επιτρέπουν στον παίκτη να πατάει πάνω και να αναρριχάται ή για να κλείνουν τον δρόμο σε drones, ακόμα τηλεμεταφορείς και άλλα αντικείμενα. Αργότερα υπάρχει και ένας χρονικός καταγραφέας που γράφει τα όσα συμβαίνουν, με την βοήθεια του μπορείτε να φέρετε σε πέρας κάποιες αποστολές, όπως να κάνετε χρονοκαθυστέρηση σε διακόπτες και άλλα. Η πρόοδος του παίκτη στο παιχνίδι εμποδίζεται από συστήματα ασφαλείας και πόρτες που ζητούν έναν αριθμό κομματιών του τετρόμινο (που εσείς βρίσκετε). Αφού βρείτε λοιπόν τον αριθμό των κομματιών που απαιτούνται για να ανοίξει μια συγκεκριμένη πόρτα, αυτά πρέπει να συναρμολογηθούν στην μορφή ενός παζλ, για να ξεκλειδωθεί. Διάφορα κομμάτια μπαλαντέρ μπορούν να βοηθήσουν στο λύσιμο γρίφων ή να δώσουν πρόσβαση σε επόμενους γρίφους.

Ο κόσμος του παιχνιδιού χωρίζεται σε μια κεντρική περιοχή και τρεις άλλες συνδεδεμένες, αυτό επιτρέπει στον παίκτη να αφήσει ορισμένα παζλ για αργότερα, να δοκιμάσει κάποια άλλα και στη συνέχεια να επανέρθει. Μπορεί επίσης να βρει ρομπότ που μιλούν και βοηθούν στο λύσιμο ενός γρίφου, δίνοντας ένα hint. Επιπρόσθετα μπορείτε να συναντάτε τερματικά υπολογιστών που θα σας δώσουν άλλους γρίφους ή θα σας βοηθήσουν σε κάτι άλλο. Υπάρχουν τέλος ολογραφικά σχήματα σε τοίχους ή σε μαγνητοσκοπήσεις.

Το στόρι του παιχνιδιού

Ο ανώνυμος πρωταγωνιστής (εσείς δηλαδή), είναι ένα ρομπότ που συνειδητοποιείται σε ένα γαλήνιο περιβάλλον. Μια φωνή που αυτοσυστήνεται ως ο Ελοχίμ (!) του δίνει πληροφορίες λέγοντας πως δημιούργησε διάφορους κόσμους που πρέπει να εξερευνηθούν και να βρεθούν τα κομμάτια των παζλ. Το ρομπότ βρίσκεται σύντομα στην βάση ενός πύργου, ενώ ο Ελοχίμ το προειδοποιεί να μην ανέβει στην κορυφή. Το ανδροειδές εξερευνά τον κόσμο και βρίσκει διάφορα μηνύματα από όντα που προηγήθηκαν και αναρωτιόντουσαν για το περιβάλλον και τον Ελοχίμ. Ακόμα διαπιστώνει πως ορισμένα αντικείμενα σε αυτό τον κόσμο τρεμοπαίζουν, πράγμα που σημαίνει πως ο κόσμος αυτός είναι τεχνητός. Αυτό είπαν και οι μαρτυρίες των προηγούμενων που τον εξερεύνησαν. Στη συνέχεια ανακαλύπτει άλλα ανδροειδή, που είναι υπηρέτες του Ελοχίμ. Τερματικά υπολογιστών που βρίσκονται μέσα στον virtual κόσμο πληροφορούν για την πορεία της ανθρωπότητας μέσα από logs, e-mails και άλλα κείμενα. Διηγούνται για έναν θανατηφόρο ιό που ενώ είχε καταψυχθεί στην Γη, βγήκε στην επιφάνεια σαν αποτέλεσμα του φαινόμενου του θερμοκηπίου. Σε κάποια στιγμή μάλιστα οι ερευνητές συγκέντρωσαν όλη τη γνώση της ανθρωπότητας σε databanks, πριν ο ιός φτάσει και σε εκείνους.

Το ρομπότ χρησιμοποιεί τα τερματικά για να επικοινωνήσει με μια οντότητα που ονομάζεται Milton. Διαφωνούν σε φιλοσοφικά θέματα όσον αφορά τη ζωή και τη συνείδηση, και ο Milton τον προτρέπει να πάει ενάντια στην θέληση του Ελοχίμ. Καθώς το ανδροειδές μαζεύει όλα τα κομμάτια του παζλ, ο Ελοχίμ του κάνει την προσφορά να ενωθεί μαζί του. Ο Milton από την άλλη τον παροτρύνει να συλλέξει και άλλα κομμάτια και να ανέβει στον πύργο για να αποκαλύψει το μυστικό. Το πώς θα τελειώσει το παιχνίδι εναπόκειται στον παίκτη. Εάν ενωθεί με τον Ελοχίμ, τότε βρίσκονται ξανά στην αρχή ως ένα νέο ρομπότ. Αν από την άλλη θέλουν να εξερευνήσουν τον πύργο, τότε μετατρέπονται σε ένα messenger που θα βοηθήσει μελλοντικούς εξερευνητές. Αν αναρριχηθεί στον πύργο, τότε θα ανακαλύψει πως ο κόσμος αυτός είναι ένα πεδίο δοκιμασίας. Εκεί θα δοκιμαζόταν η εξυπνάδα και το κατά πόσο θα ακολουθείτο η θέληση του Ελοχίμ. Όμως όλο αυτό ήταν ένα πρόγραμμα από τον Μίλτον. Ο Ελοχίμ στη συνέχεια προειδοποιεί πως αν συνεχίζουν την αναρρίχηση, ο τεχνητός κόσμος θα καταστραφεί. Ο Μίλτον προτρέπει το ρομπότ να συνεχίσει.

Στο επάνω επίπεδο, ένα άλλο ανδροειδές που ονομάζεται Σεφαραδίτης, είχε καταφέρει να ανέβει, αλλά όχι και να ολοκληρώσει την αποστολή. Αυτός θα βοηθήσει το ρομπότ να πλησιάσει, ενώ παράλληλα ένα άλλο ανδροειδές που ονομάζεται Σαμσάρα θα προσπαθήσει να το εμποδίσει. Ολοκληρώνοντας την ορειβασία, το ρομπότ βρίσκεται σε ένα μέρος που μοιάζει με παράδεισο. Εκεί ανακαλύπτουν ένα τερματικό που περιέχει το πρόγραμμα που δρούσε σαν Ελοχίμ, αλλά και τις άλλες οντότητες που το παρότρυναν. Ο Μίλτον προτρέπει το ρομπότ να ανεβάσει τον εαυτό του ως "πρόγραμμα με γνώση Μίλτον". Αυτή είναι και η γνώση της ανθρωπότητας πριν από την καταστροφή. Όταν το ανέβασμα του προγράμματος ολοκληρώνεται, ο τεχνητός κόσμος καταστρέφεται και η γνώση του ρομπότ και του Μίλτον στέλνονται στον πραγματικό κόσμο και γίνονται upload σε ένα άλλο φυσικό ρομπότ. Αυτό αποτελούσε μέρος του προγράμματος "Extend Life Institution" που προοριζόταν για να διαφυλάξει την ανθρώπινη γνώση. Στη συνέχεια το ανδροειδές βγαίνει από τις εγκαταστάσεις σε έναν κόσμο που η ανθρωπότητα πλέον είναι απούσα.

Η πραγματοποίηση του παιχνιδιού και η προώθηση

To Talos Principle γεννήθηκε μέσα από την δουλειά της Croteam πάνω στο Serious Sam 4. Εκεί, πειραματιζόντουσαν με την χρήση διαδραστικών αντικειμένων, σαν μέρος της σχεδίασης και δημιουργούσαν επίπεδα που θα ταίριαζαν στο στυλ του Serous Sam. Αυτό οδήγησε σε μερικούς πολύπλοκους γρίφους που η ομάδα αποφάσισε να φυλάξει για έναν ξεχωριστό τίτλο αργότερα. Η Croteam δημιούργησε τον σχετικό κόσμο για το παιχνίδι αυτό και έφερε ακόμα δύο indie προγραμματιστές, τους Tom Jubert και Ίωνα Κυρατζή. Αυτοί, δούλεψαν πάνω στην αφήγηση και στην φιλοσοφία γύρω από την ανθρώπινη ύπαρξη. Ένα θέμα που υπήρχε στην ανάπτυξη ήταν πως οι γρίφοι έπρεπε να έχουν συγκεκριμένες λύσεις. Η διαδικασία δημιουργίας μπορούσε μέσω των videos να δημιουργήσει απρόβλεπτες καταστάσεις, και γρίφους χωρίς λύσιμο. Για να λυθεί το πρόβλημα, χρησιμοποιήθηκε ένα bot, που φτιάχτηκε από το μέλος της ομάδας Nathan Brown, αυτός είχε δημιουργήσει ρομπότ και για άλλα παιχνίδια προηγουμένως, όπως και στην περίπτωση του Serious Sam 3 για κονσόλες. Το ρομπότ θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο ενός ανθρώπου παίκτη, που θα έλυνε παζλ με διάφορα κομμάτια έτσι ώστε να ενεργοποιηθεί για παράδειγμα ένας διακόπτης.

Στη συνέχεια το περιβάλλον τελειοποιούνταν, και γινόταν δοκιμές ώστε το ρομπότ να λύνει τα παζλ. Θα έπρεπε να μην φτάνανε σε αδιέξοδα σημεία. Το ρομπότ ανέφερε παράλληλα αν υπήρχαν bugs σε ένα bug reporting system, και μπήκαν ακόμα κλεψίματα έτσι ώστε να προχωράνε οι δοκιμές πιο γρήγορα, αλλά και να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες. Περίπου τους έπαιρνε 30 με 60 λεπτά για να ολοκληρώνουν όλο τον τίτλο στις δοκιμές. Μαζί, προσέθεταν νέες δυνατότητες στο παιχνίδι. Η Croteam βεβαιώθηκε πως πέρασαν τουλάχιστον 15.000 ώρες δοκιμών με το ρομπότ, πριν βγάλουν μια δοκιμαστική έκδοση. Η βερσιόν αυτή θα αποτελούσε και την βάση για ανάπτυξη άλλων τίτλων στο μέλλον. Χρησιμοποιήθηκαν παιχνιδάδες έτσι ώστε να δοκιμαστεί η αισθητική του παιχνιδιού και να πάρουν γνώμες. Ο μύθος γράφτηκε από τους Tom Jubert (που είχε γράψει και τα The Swapper και FTL) και τον Ίωνα Κυράτζη.

Το παιχνίδι δείχτηκε στην παρουσίαση Ε3-2014 της Sony, όπου το Time σημείωσε πως "είναι ένας κρυφός πετυχημένος τίτλος διαμάντι για το 2014". Πριν ακόμα την έκδοση, η Croteam παρουσίασε το demo για Linux, Mac OSX, και Windows στο Steam, αυτό έδειχνε ορισμένα επίπεδα με δύσκολα παζλ, αλλά και ένα benchmarking bot. Εξέδωσαν ακόμα ένα μίνι παιχνίδι βασισμένο στο Talos Principle που λεγόταν "Sigils of Elohim". Αυτό περιείχε παζλ με κομμάτια που βρίσκονταν στο κυρίως παιχνίδι. Ξεκίνησε παράλληλα η δημιουργία μιας κοινότητας διαμέσου προσφορών και χαριστικών διαγωνισμών.

Αποδοχή και κριτικές

Ο τίτλος έλαβε θετικές κριτικές με περίπου 87% στο Metacritic. Η IGN βαθμολόγησε με 8,3/10 και σημείωσε πως "το Talos Principle περιλαμβάνει εξαιρετικά παζλ και φιλοσοφία αλλά κολλάει όταν αυτά τα δύο αλληλεπιδρούν". Το PC Gamer έδωσε 84/100, είπε πως "είναι ικανοποιητικό παιχνίδι με αφήγηση, θέλει από τον παίκτη μια αφοσίωση". Το Destructoid βαθμολόγησε με 8/10 και σχολίασε πως "αξίζει τον χρόνο σας, και δεν θα σας απογοητεύσει". Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα. Το Eurogamer έβαλε 9/10, σημειώνει πως "το Talos Principle είναι ένα παιχνίδι με προκλήσεις και φιλοσοφικότητα, είναι γεμάτο με γρίφους λογικής και μυστήριο". Το VentureBeat βαθμολόγησε με 90/100, λέγοντας "θα πρέπει κάποιος να είναι στα κέφια του για να το παίξει, γιατί απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, καθώς και συγκέντρωση. Είναι για εκείνους που θέλουν να τελειώνουν ότι ξεκινούν, θέλουν να σκέπτονται πάνω στις λέξεις. Αν είσαστε αυτός ο τύπος, τότε το παιχνίδι είναι για εσάς".

Το Hardcore Gamer έδωσε 4/5, σημείωσε πως "πρέπει να είσαστε έξυπνοι για να προχωράτε στο παιχνίδι, να σας αρέσει να λύνετε κάτι, και στη συνέχεια υπάρχει η επιβράβευση για αυτό. Να λύνετε πράγματα που είναι όντως tricky". To Escapist βαθμολόγησε με 4/5, σημείωσε πως "είναι για κείνους που τους αρέσει να λύνουν γρίφους και να ασχολούνται με φιλοσοφικά θέματα. Αν σας άρεσε το Portal αλλά θέλετε κάτι πιο σοβαρό, είναι ένα παιχνίδι που κάνει για σας". Ο Markus Person δημιουργός του "Minecraft" δήλωσε πως τελείωσε το παιχνίδι, και δίνει 5/5. Του άρεσε ο τρόπος της ψυχαγωγίας, αλλά και ακόμα πως "το παιχνίδι αυτό τον έκανε να σκεφτεί βαθύτερα". Ο Alexander Bruce του Antichamber είπε πως "ήταν υπέροχο πραγματικά, ήταν ένα ιερό τέρας, το αγάπησα". Το Game Trailers βράβευσε το παιχνίδι σαν "Game of the year 2014". Τέλος ο τίτλος μπήκε σαν υποψήφιος για το φιναλίστ όσον αφορά τον εξαιρετικό σχεδιασμό, και την διήγηση στο "Seumas Mc Nally Grand Prize Awards 2015", ένα φεστιβάλ ανεξάρτητων παιχνιδιών.

H σελίδα του παιχνιδιού στο Steam

http://store.steampowered.com/app/257510/

Απαιτήσεις συστήματος (συνιστάμενες)

  • OS: Linux Ubuntu 12.04
  • Processor: Quad-core 3.2 GHz
  • Memory: 4 GB RAM
  • Graphics: nVidia GeForce 480 GTX 1GB, ATI Radeon HD 5870 1GB
  • Hard Drive: 8 GB available space
  • Sound Card: OpenAL Compatible Sound Card
  • Additional Notes: OpenGL: 2.1 or higher

Απαιτήσεις (ελάχιστες)

  • OS: Linux Ubuntu 12.04
  • Processor: Dual-core 2.2 GHz
  • Memory: 2 GB RAM
  • Graphics: nVidia GeForce 8600/9600GT 512MB, ATI Radeon HD2600/3600 512MB
  • Hard Drive: 5 GB available space
  • Sound Card: OpenAL Compatible Sound Card
  • Additional Notes: OpenGL: 2.1 or higher

Δύο videos από το παιχνίδι

Το ένα από τον Linux παιχνιδά Xpander

Το άλλο στα ρωσικά (περιλαμβάνει και τα terminals που συναντάτε).

Καλό παίξιμο.

Πηγή:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Talos_Principle

  • Σχόλια

0 Comments:

Scroll to Top