Interviews — 1 August, 2011 15:10

Η Wildfire Games μιλάει στο OSArena

Δημοσιεύτηκε από

The original English follows the Greek translation
Η Wildfire Games είναι το team που αναπτύσσει το 0 A.D. , παιχνίδι στρατηγικής που έχει παρουσιαστεί στην σελίδα μας. Επικοινωνήσαμε λοιπόν με τον Aviv Sharon που είναι μέλος της ομάδας, και ανέλαβε να ρίξει φως σε κάποιες απορίες που είχαμε γύρω από αυτό το φοβερό πρότζεκτ.

 

Πες μας δυο λόγια για σένα και για τον ρόλο σου στην ομάδα ανάπτυξης του 0 A.D.

Με λένε Άβιβ Σαρόν, είμαι 24 ετών και ζω στην Χάιφα του Ισραήλ. Είμαι φοιτητής φυσικής και προσφέρω εθελοντικά στο 0 Α.D. ,ένα ελεύθερο και ανοιχτού λογισμικού παιχνίδι στρατηγικής. Η συνεισφορά μου επικεντρώνεται κυρίως στην διατήρηση σχέσεων με φανς και επίδοξους συνεισφέροντες.
Είμαι ένας από μια ομάδα άνω των 20 συνεισφέροντων που ονομαζόμαστε Wildfire Games, που είναι ένα φανταστικό όνομα για την ομάδα ανάπτυξης του 0 A.D. Το διατηρήσαμε επειδή η ομάδα δημιουργήθηκε από προγραμματιστές που ανάπτυσσαν mods για το Age of Empires II και ονομαζόταν Wildfire Games. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι που συνεισφέρουν στο 0 A.D. από όλο τον κόσμο. Ένας επαγγελματίας συνθέτης που ηχογραφεί τον εαυτό του και τους φίλους του να παίζουν μπουζούκι στο στούντιο του σπιτιού του, μια ομάδα ηχογράφησης ήχων τρεχούμενου νερού και τριγμών πόρτας, προγραμματιστές που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον σχεδιασμό ορίων στον χάρτη και την βελτιστοποίηση της στρατηγικής της τεχνητής νοημοσύνης του παιχνιδιού. Καλλιτέχνες που σχεδιάζουν τρισδιάστατα μοντέλα Καρχηδονιακών εμπορικών πλοίων, κινούμενες καμηλοπαρδάλεις και υφές για αρχαίους ναούς.Είμαστε από γυμνασιόπαιδα έως και κάτοχοι Ph D. και όλοι μας αγαπάμε το 0 A.D. και μας αρέσει να προσφέρουμε στον ελεύθερο χρόνο μας για να γίνει καλύτερο.


Σε ποιο στάδιο ανάπτυξης βρίσκεστε? Η έκδοση του παιχνιδιού είναι η ”alpha 6” και μπορεί κάποιος ήδη να παίξει το παιχνίδι. Πόσες alpha θα δούμε ακόμα μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη έκδοση?

Έχουμε κάνει σίγουρα πολλά μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και αυτό προκαλεί ενθουσιασμό και στους προγραμματιστές και στους φανς, αλλά θα ήθελα με αυτή την ευκαιρία να ξεκαθαρίσω ότι πρέπει να γίνει ακόμα αρκετή δουλειά οπότε καλό είναι να υπάρχει υπομονή.
Στο παιχνίδι υπάρχουν ήδη αρκετά πράγματα αλλά όχι όλα. Για παράδειγμα δεν υπάρχει ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, δεν υπάρχουν αύρες, δεν υπάρχουν μπόνους για τους διάφορους σχηματισμούς κλπ. Το καλλιτεχνικό κομμάτι για τρεις από τις φυλές που υπάρχουν στο παιχνίδι έχει ολοκληρωθεί (Έλληνες, Κέλτες, Ίβηρες) αλλά για τις άλλες τρεις (Καρχηδόνιοι, Πέρσες, Ρωμαίοι) είναι είτε σε φάση ανάπτυξης ή σχεδιασμού. Το multiplayer δουλεύει, αλλά ο host θα πρέπει να παρέχει την διεύθυνση IP. Το single-player προσφέρει έναν βασικό αντίπαλο τεχνητής νοημοσύνης αλλά υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο για βελτίωση. Τα στατιστικά πολλών μονάδων είναι ακόμα ανισόρροπα. Και υπάρχουν και πολλά άλλα.
Ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι στα τέλη του 2012 αλλά δεν μπορούμε να υποσχεθούμε κάτι γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης είναι κάτι πολύ απρόβλεπτο. Δεν ξέρουμε ακριβώς πόσες alpha και beta θα κυκλοφορήσουν μέχρι τότε. Κάνουμε ένα βήμα κάθε φορά και μέχρι στιγμής αυτό φαίνεται να δουλεύει μια χαρά.

Το παιχνίδι είναι δωρεάν και ανοιχτού λογισμικού. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει αυτό στο μέλλον?

Το 0 A.D. θα είναι πάντα δωρεάν και ελεύθερου/ανοιχτού λογισμικού Από την βάση κώδικα και τα εργαλεία ανάπτυξης, μέχρι τα στατιστικά των μονάδων, το καλλιτεχνικό έργο, την μουσική και τα ηχητικά εφέ, τις ιστορίες, τα σενάρια και τις καμπάνιες. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Οι άδειες είναι αμετάκλητες ούτως η άλλως.
Οποιοσδήποτε είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει την μηχανή γραφικών του 0 A.D. που λέγεται “Pyrogenesis”, και να εκδώσει νέα παιχνίδια που είναι χτισμένα πάνω της. Αυτό μπορεί να γίνει ακόμα και αν συμπεριλάβει το δικό του ιδιόκτητο υλικό για καλλιτεχνικό έργο ή ιστοριογραμμή και το πουλάει με σκοπό το κέρδος. Εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με αυτό αρκεί να κυκλοφορήσει και ο πηγαίος κώδικας όπως ορίζεται από την GPL.

Το 0 A.D. είναι ομολογουμένως ένα από τα λίγα παιχνίδια στρατηγικής που αποδεικνύει ότι ένα ελεύθερο και δωρεάν πρότζεκτ μπορεί να ανταγωνιστεί σε ποιότητα τα αντίστοιχα εμπορικά που φτιάχνονται από μεγάλες εταιρίες. Παρόλα αυτά βλέπουμε πολύ λίγα δωρεάν ανοιχτού λογισμικού παιχνίδια στρατηγικής εκ των οποίων πολλά εγκαταλείπονται στην πορεία. Γιατί συμβαίνει αυτό?

Είναι εύκολο να εντοπίσει κανείς τις αιτίες που κάποια πρότζεκτ διαδικτυακής συνεργασίας εγκαταλείπονται Έλλειψη ενδιαφέροντος και δέσμευσης, κακή διαχείριση, έντονες διαφωνίες και απλή έλλειψη χρόνου εξ αιτίας περιορισμών στην ζωή του καθενός.
Όσο πιο φιλόδοξο είναι ένα πρότζεκτ εθελοντικής συνεργασίας μέσω ίντερνετ, τόσο περισσότερο χρειάζονται ειδικοί, χρόνος και συντονισμός και τόσο πιο πιθανό είναι τελικά να εγκαταλειφθεί. Παιχνίδια στρατηγικής όπως το 0 A.D. είναι πολύ φιλόδοξα. Περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα κλάδων, πολύ προγραμματισμό (low-level coding, high-level architecture, networking, scripting, UI, 3D γραφικά, κλπ), τέχνη (texturing, modelling, animating), ήχο, και σχεδιασμό gameplay. Οπότε θα κολλήσεις αν δεν έχεις κόσμο που ειδικεύεται και εργάζεται σε όλους αυτούς τους τομείς σχεδόν ταυτόχρονα για να έχεις το αποτέλεσμα ενός ομογενούς αναπτυσσομένου παιχνιδιού. Είναι λίγοι οι τύποι εφαρμογών που χρειάζονται τόσο ευρύ φάσμα ειδίκευσης. Ευτυχώς εμείς τα καταφέρνουμε αλλά σε βάθος χρόνου οι άνθρωποι τελειώνουν τις σπουδές τους, παντρεύονται, κάνουν παιδιά και γενικότερα έχουν λίγο χρόνο για να προσφέρουν στο 0 A.D.
Επίσης, οι περισσότερες εφαρμογές μπορούν να είναι χρήσιμες από πολύ αρχικές ακόμη εκδόσεις και να βελτιώνονται σιγά σιγά προσθέτοντας νέα στοιχεία και λειτουργίες κάνοντάς τες ακόμη πιο χρήσιμες. Τα παιχνίδια όμως δεν είναι γενικότερα και πολύ διασκεδαστικά αν δεν έχουν ολοκληρωθεί, οπότε δεν υπάρχουν περιθώρια για αυξητική ανάπτυξη. Έτσι υπάρχει πολύ μικρότερο όφελος σε μικρό χρονικό διάστημα και για αυτό λίγοι άνθρωποι επιλέγουν να δουλέψουν σε τέτοια πρότζεκτ. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο μακροπρόθεσμο όραμα με συνάφεια στο οποίο να υπάρχει απόλυτη συμφωνία ούτως ώστε το πρότζεκτ να μην παρεκκλίνει της πορείας του μην φτάνοντας ποτέ τελικά στην ολοκλήρωση.
Απλούστερα indie παιχνίδια για Linux, όπως κάποια 2D platformers, είναι πολύ πιθανότερο να ολοκληρωθούν. Επικεντρώνονται σε μια απλή ιδέα για το gameplay και περιορίζουν πολύ την έκταση του παιχνιδιού οπότε και η ολοκλήρωση είναι γρηγορότερη αλλά και το παιχνίδι είναι διασκεδαστικό ακόμα και προτού ολοκληρωθεί. Η δική μας φιλοδοξία να ανταγωνιστούμε εμπορικά παιχνίδια που αναπτυσσόταν από ντουζίνες προγραμματιστών για 3 χρόνια μας οδήγησε σε χρόνια στασιμότητας που ευτυχώς έχουμε πλέον ξεπεράσει.

Πες μας δυο λόγια για το community του παιχνιδιού. Υπάρχουν αρκετοί συνεισφέροντες?

Ευτυχώς έχουμε υποστήριξη από χιλιάδες χρήστες από όλο τον κόσμο που δείχνουν το ενδιαφέρον τους για το παιχνίδι. Όλο και περισσότεροι γίνονται μέλη στις σελίδες μας στα FacebookTwitterYouTube  και τα φόρουμ  κάθε μέρα. Επιπλέον, πρόσφατα καλωσορίσαμε νέα μέλη στην ομάδα μας και συγκεκριμένο στο τμήμα προγραμματισμού που είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Το αν οι συνεισφέροντες είναι αρκετοί ή το αν το community είναι αρκετά μεγάλο ή μικρό δεν το έχουμε σκεφτεί. Είμαστε ευγνώμονες για κάθε φαν και για κάθε συνεισφέρον ξεχωριστά, και είμαστε πάντα έτοιμοι να καλωσορίσουμε περισσότερους.

Σε ποιους τομείς θα ζητούσατε βοήθεια από νέους συνεισφέροντες?

Ψάχνουμε για προγραμματιστές ειδήμονες σε C++ και/ή JavaScript, σε OpenGL, τεχνητή νοημοσύνη και ανάπτυξη gameplay. Επίσης χρειαζόμαστε καλλιτέχνες ικανούς για 2D και 3D σχεδιασμό, με έμφαση σε 3D modeling και animation.
Για την προώθηση του παιχνιδιού θα θέλαμε να σχεδιάσουμε μια νέα ιστοσελίδα για το 0 A.D. και έτσι ψάχνουμε και για κάποιον ή κάποιους έμπειρους web designers για αυτό τον σκοπό. Επίσης, χρειαζόμαστε άτομα που θα βοηθήσουν καταγράφοντας βίντεο του παιχνιδιού τα οποία να επεξεργαστούν σε εκπαιδευτικά και βίντεο προώθησης όπως για παράδειγμα ένα τρέιλερ ή ένα βίντεο που να εξηγεί πως λειτουργούν κάποιοι μηχανισμοί του παιχνιδιού. Οδηγίες για όσους ενδιαφέρονται.

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που μπορεί να έχει ένα δωρεάν ανοιχτού λογισμικού παιχνίδι όπως το 0 A.D. ?

Ανακαλύψαμε μέσα από δυσκολίες ότι το πρώτο σχέδιο για οτιδήποτε είναι σπάνια αρκετά καλό. Χρειάστηκε να ξανακάνουμε πολλά και μεγάλα κομμάτια της μηχανής παιχνιδιού από την αρχή. Θα πρέπει να διατηρούμε συνεχώς μια ισορροπία μεταξύ δημιουργικότητας (να είμαστε ανοιχτοί σε κριτική, προτάσεις, απαιτήσεις χρηστών, fun side-projects, κλπ) και της διατήρησης των στόχων όπως έχουν οριστεί από το 2003 με το πλάνο σχεδιασμού. Πρέπει να συντονίζουμε τις προσπάθειές μας γύρω από ορόσημα και να καταφέρνουμε να συνεννοηθούμε ζώντας σε διαφορετικές ζώνες ώρας μέσα από MSN και IRC. Και υπάρχουν και πολλά άλλα.

Εμείς οι χρήστες του Linux διψάμε για καλά παιχνίδια. Μεγάλες εταιρίες και στούντιο ανάπτυξης παιχνιδιών όμως δεν διαθέτουν εκδόσεις για Linux. Είναι τόσο δύσκολο ή χρονοβόρο για εσάς?

Από την στιγμή που το 0 A.D. σχεδιάστηκε να είναι πολλαπλής πλατφόρμας από την αρχή, και το Linux υπήρξε περισσότερο διαθέσιμο σε μας για τεστάρισμα και αποσφαλμάτωση είναι πανεύκολο. Επίσης, προγραμματιστές από τον κόσμο του ελεύθερου λογισμικού αποδείχθηκαν έτοιμοι να βοηθήσουν φτιάχνοντας πακέτα του 0 A.D. για διάφορες διανομές. Συγκριτικά το Mac OS αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολο σε θέματα υποστήριξης και ακόμη ψάχνουμε κάποιον Mac OS developer για να μας βοηθήσει να φτιάξουμε μια συνεπής καλή εκδοχή για αυτό το λειτουργικό.

 

0 A.D. alpha 5 highlights

 

 

Tell us about who you are and what do you do exactly for 0 A.D.

My name is Aviv Sharon, I am 24 years old from Haifa, Israel. I am a university student, soon to be a high school science teacher, and a volunteer contributor to 0 A.D., a free, open-source game of ancient warfare. My contributions focus mainly on maintaining relations with fans and potential contributors.
I am one of a team of >20 contributors collectively called Wildfire Games, which is a fancy name for the 0 A.D. development team. We hold on to it because it keeps a connection with Wildfire Studios, the Age of Empires II modding team that was our predecessor.
We have many different types of contributors from all over the world: a professional composer recording himself and friends playing the bouzouki and the tin whistle at his home studio, a sound team recording sounds of water splashing and doors creaking, programmers grappling problems from drawing borders on the map to fine-tuning the AI’s strategy, and artists modeling Carthaginian merchant ships, animating giraffes and texturing ancient temples.
We are high school students and Ph.D. candidates and everything in between, but we all love contributing to this project in our spare time.

What is the state of the game? I mean the version number is ”alpha 6” and the game is pretty much playable. How many more alphas before an actual 1.0?

We have certainly come a long way in a short time, and excitement both from developers and fans has risen accordingly. But we’d like to take this opportunity to make it clear that there is still quite a bit of work left for 0 A.D., so some patience is definitely in order.
The game has many rules implemented, but not all: There is no research, no auras, no formation bonuses, etc. The artwork for three of the factions set to be included in the game has been completed (Hellenes, Celts and Iberians), but the artwork for the other three are either underway or in planning (Carthaginians, Persians and Romans). Multiplayer mode works, but the host has to provide an IP address. The single-player mode has a basic computer opponent AI, but it still has much room for improvement. Many unit stats are still unbalanced. And there’s more.
We hope to finish the game by late 2012 but cannot promise because the pace of development is so unpredictable. We don’t know exactly how many alphas and betas it will take until then. We’re taking it one step at a time, and so far that approach has been working quite well.

The game is free of charge and open-source. Is this going to change in the future?

0 A.D. will always be free, both as in gratis and as in software and cultural freedom: From the codebase and development tools, through the unit statistics, the artwork, the music score and the sound effects, to the stories of the scenarios and campaigns. We will never change this. (The licenses are irrevocable anyway.)
Anyone is free to use the 0 A.D. engine, called “Pyrogenesis”, and release new games that build upon it. This is true even if they include their own proprietary artwork and storyline instead of our free ones, and sells that for a profit. That is fine by us, as long as the source code is still released as the GPL stipulates.

I believe that 0 A.D. is one of the very few strategy games that show the world that free of charge can be as good as company developed strategy game paid products. Why do you believe there are so few good strategy games for free? Also we see many abandoned projects. Why is this happening?

It’s quite easy to name some common reasons why online collaborative projects fall apart and are abandoned: Loss of motivation and commitment, poor management, major disagreements, and plain lack of time due to real life constraints.
The more ambitious a collaborative volunteer internet project is, the more specialized people, time and coordination it requires, the less personnel turnover it can tolerate — and the more likely it is to be abandoned. And strategy games like 0 A.D. are very ambitious. They involve a very wide variety of disciplines – lots of programming (low-level coding, high-level architecture, networking, scripting, UI, 3D graphics, etc), and art (texturing, modelling, animating), and audio, and gameplay design, etc. So you’ll get stuck if you don’t have people specializing in all those areas almost simultaneously to get a well-rounded game, with both a good engine and pleasing artwork. Few other types of application need such a wide range of expertise. Thankfully, we have had quite little turnover, but over a decade, contributors do finish school, get married, have children, and generally have less time to contribute to 0 A.D.
Also, most applications can be useful in a very early primitive version, then incrementally improved by adding features to make them more useful to current users or more widely useful. Games are generally not fun to play before they’re completed, so there’s very little of that incremental development. So there’s less short-term benefit to working on the project, so fewer people do so; and you need to maintain a clear coherent widely-agreed vision over many years to avoid drifting off course and never reaching completion.
Simpler indie games for Linux, like 2D platformers, are much more likely to be completed. They focus on a simple core gameplay idea and keep the game’s scope very limited, so both the end is nearer in sight throughout development and the game is playable sooner. Our ambition to try to compete with commercial games that had dozens of people working for three years has landed us in years of near stagnation, which we were lucky to overcome.

Tell us about the community behind the project. Is the community large enough? Is the contributed work flowing well?

Thankfully, we have support from thousands of fans from around the world who keep showing interest in the game and cheering us on. More people join us on FacebookTwitterYouTube and our forums every day. Also, we have been welcoming more contributors to the team recently, particularly in the programming department, which is really crucial for us. Is the community large enough, too small, or too large? We haven’t really thought about it. We are thankful for each fan and contributor, and we are always ready to welcome more.

In what areas would you ask for help from new contributors?

We are looking for programmers proficient in C++ and/or JavaScript, for OpenGL, AI and gameplay development. And we need artists, both 2D and 3D, with a special emphasis on 3D modelers and animators.
For the game’s promotion, we would like to design a new website for 0 A.D. and are seeking one or more experienced web designer(s) for that purpose. Also, we need people to help record video clips of the game and edit them into promotional and educational videos, like a trailer or a video explaining how some game mechanic works. Instructions for those interested are available here.

What are the main problems a free open source game like 0 A.D. has?

We discovered the hard way that the first draft of anything is seldom good enough: We had to re-do large portions of the game engine and many art assets that were, well, ugly. We have to keep maintaining a balancing act between creativity (being open to criticism, suggestions and requests from fans, working on fun side-projects, etc.) and staying on target as the design document from 2003 laid out. We have to coordinate our efforts around milestones and keep in touch with fellow team members in very different timezones, sometimes synchronously over MSN and IRC. And there’s much more.

We linux users are thirsty for good native games. Big game developers and studios don’t port their games to linux. Is it that difficult or time consuming for you?

Since 0 A.D. was planned to be cross-platform from the start, and Linux has been more available to us for testing and debugging, it’s not a big deal. Also, developers from the FOSS world have proven to be very helpful with 0 A.D. packaging for the various distros. By comparison, Mac OS has been proven to be much harder for us to support, and we are still seeking a Mac OS developer to help us make a consistently good 0 A.D. binary for that platform.

 

 

 

6 Comments

  • Ημουν βεβαιος πως οι ανθρωποι εχουν πολυ μερακι. Φαινεται αλλωστε απο το ιδιο το παιχνιδι και τις συνεχεις διορθωσεις τους.  Και η ενδιαφερουσα συνεντευξη το επιβεβαιωνει. Απλα εμεινα με την απορια ομως, σχετικα με τα ιστορικα στοιχεια και την μεγαλη χρηση Ελληνικων/Λατινικων ονοματων που χρησιμοποιουν. Με τι εμπνευση δηλαδη, αυτα η τα στοιχεια που ψαχνουν.

    • Μπορώ να σε διαφωτίσω για τα Ελληνικά ονόματα τουλάχιστον. Η αρχή έγινε με κάποιον Έλληνα που ζούσε στο εξωτερικό αλλά δεν ήξερε καλά αρχαία Ελληνικά και στην έκδοση alpha 5 διορθώθηκαν τα όποια λάθη και έγιναν προσθήκες από εμένα και έναν ακόμη φαν του παιχνιδιού νεαρό σπουδαστή φιλολογίας Γερμανικής εθνικότητας παρακαλώ. Φαντάζομαι ότι κάπως έτσι γίνεται και με τα ονόματα των μονάδων άλλων φιλών. Λίγο ο ένας, λίγο ο άλλος…

  • Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη!

Leave a Reply

— required *

— required *


7 − one =