BETA

Κορυφαία Λογισμικά Ανοιχτού Κώδικα για την δημιουργία Μουσικής

Εικόνα Evi

Η μουσική είναι κουλτούρα, είναι αντίληψη, είναι ένα διαχρονικό ταξίδι. Οι κοινωνίες που επιθυμούν να παράγουν πολιτισμό οφείλουν να διδάξουν την μουσική τέχνη στους ανθρώπους που τις απαρτίζουν. Στις σύγχρονες καταθλιπτικές κοινωνίες, η μουσική θα μπορούσε να είναι μια διέξοδος, με μια σειρά από νότες που να αγγίζουν την ψυχή, να δίνουν διέξοδο σε προβληματισμούς και να ανοίγουν μονοπάτια εκεί που φαίνεται πως δεν υπάρχουν. Η μουσική δεν είναι αυτή που παίζουν σήμερα οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα. Αυτά είναι συμπλέγματα από νότες που δημιουργήθηκαν για να συνοδέψουν ένα videoclip και τίποτε άλλο. Η σημερινή μουσική είναι μια τέχνη εξαπάτησης και φθηνής υποκουλτούρας στους ρυθμούς που προστάζει η καταναλωτική μανία. Τα σημερινά ακούσματα, όπως και όλα τα τεχνητά κατασκευάσματα του καπιταλισμού, κάνουν τους ανθρώπους μάζα, μας κάνουν να ξεχνάμε πως είμαστε ξεχωριστοί και κυρίως να αμφισβητούμε.
Η μουσική βιομηχανία είναι ένα απαίσιο και ρηχό λούκι με λεφτά, ένας μακρύς πλαστικός διάδρομος όπου κλέφτες και νταβατζήδες κυκλοφορούν ελεύθεροι, και καλοί άνθρωποι πεθαίνουν σαν τα σκυλιά. Και, επιπλέον, υπάρχει και η αρνητική πλευρά. Κάπου είχα διαβάσει ότι μουσική είναι η τέχνη των ήχων και η δύναμη που μπορεί να μας αλλάξει αρχίζοντας από τον συναισθηματικό μας κόσμο, έχοντας αντίκτυπο στις φυσικές επιλογές της καθημερινότητάς μας. "Η μουσική μου πολεμάει το σύστημα που διδάσκει να ζεις και να πεθαίνεις", τραγουδούσε ο Bob Marley.

Και η μουσική πρέπει φυσικά να δημιουργηθεί και αυτή μπορεί να γίνει από τα πάντα και στην πορεία να μετατραπεί σε νότες. Στην σύγχρονη ηλεκτρονική εποχή μας, έχουμε πλήθος εργαλείων και λογισμικών που μπορούν να συμβάλλουν στην δημιουργία μουσικής.
Πιο κάτω, θα δούμε μερικά από τα σπουδαία εξ' αυτών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο ερασιτεχνικά, όσο και επαγγελματικά:
 

Audacity

Το Audacity είναι ένα δωρεάν, εύκολο στην χρήση πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου και εγγραφής για Windows, OSX, GNU / Linux και άλλα λειτουργικά συστήματα.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Audacity για:

    Εγγραφή ζωντανού ήχου
    Μετατρέψτε κασσέτες και δίσκους σε ψηφιακές ηχογραφήσεις ή CD
    Επεξεργασία αρχείων ήχου Ogg Vorbis, MP3, WAV
    Αποκοπή, αντιγραφή, συγκολλήσεις ή μίξη σε ήχους
    Αλλάξτε την ταχύτητα ή τον τόνο μιας ηχογράφησης και πολλά άλλα!

Για Linux, θα το βρείτε στους Διαχειριστές Πακέτων των διανομών σας. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η σελίδα του Audacity

Cecilia

Το Cecilia είναι ένα audio signal processing λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες να αναλύσουν τον ήχο και να δημιουργήσουν μουσική σύνθεση, και προορίζεται για χρήση από σχεδιαστές ήχου. Δίνει την δυνατότητα ενός προσαρμοσμένου gui, ενώ διαθέτει modules για προσθήκη ηχητικών εφέ και σύνθεσης.
Μπορεί να τρέξει σε Linux, Windows και OSX. Για Linux, θα το βρείτε στους Διαχειριστές Πακέτων των διανομών σας. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η σελίδα του Cecilia.

Mixxx

Το Mixxx έχει μια χρήση που είναι αντίστοιχη με εκείνη µίας κανονικής κονσόλας µε δύο συσκευές αναπαραγωγής. Έχει drag & drop υποστήριξη, αφήνοντας σε κάποιο από τα deck κομμάτια από την μουσική λίστα, με προσθήκη cues σε όποια σημεία επιθυμεί ο χρήστης, ακούγοντας φυσικά από τα ακουστικά την ροή της μίξης, ενώ με την επιλογή Sync, μπορεί να γίνει συγχρονισμός στα δύο κοµµάτια που παίζουν, ούτως ώστε να είναι οµαλή η µετάβαση από το ένα στο άλλο. Με την επιλογή "πλατό πικάπ" (το εικονίδιο µε το στρογγυλό σύμβολο) εµφανίζει δύο πλατό δίπλα στις κυµατοµορφές, στα οποία µπορεί να γίνει scratch ή να κρατηθεί σε παύση το τραγούδι που παίζεται εκείνη την στιγµή, όπως ακριβώς θα γινόταν με ένα κανονικό πικάπ. Φυσικά, διαθέτει και μια σειρά ρυθμίσεων, όπως ισοσταθµιστές, την cross fader ευαισθησία, τον έλεγχο και την ευαισθησία των εικονικών πικάπ, την κωδικοποίηση βάσει της οποίας γίνεται η εγγραφή, την ποιότητα της εγγραφής, µε το υψηλότερο δυνατό επίπεδο να είναι τα 128 Kbps. Δίνει επίσης την επιλογή διαχωρισμού των εγγραφών ανάλογα µε τον όγκο του αρχείου που προκύπτει, ώστε αν του ζητηθεί τα αρχεία να εγγραφούν σ' ένα cd, ο µέγιστος όγκος να είναι 650ΜΒ.
Πρόκειται για ένα ανοιχτού κώδικα λογισμικό που διατίθεται δωρεάν και για τα τρία δημοφιλή λειτουργικά συστήματα (Linux, Windows, OSX) και υπάρχει στους διαχειριστές πακέτων (Κέντρο Λογισμικού, Yum, Yast, Software Manager κλπ) των Linux διανομών. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η ιστοσελίδα του Mixxx.

Ardour

Το Ardour, είναι ένα λογισμικό επεξεργασίας και εγγραφής ήχου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μουσικούς, soundtrack editors και συνθέτες. Διαθέτει ευέλικτη εγγραφή, με απεριόριστες διαδρομές πολλαπλών καναλιών, υποστηρίζει εισαγωγή και εξαγωγή αρχείων ήχου από διαφορετικές μορφές, είναι επεκτάσιμοη μέσω plug-ins και In-line plug-in ελέγχου, ενώ διαθέτει αυτοματισμούς και πολλά άλλα [δείτε μια συνέντευξη, που μας έχει δώσει ο Paul Davis, ο δημιουργός του].
Είναι διαθέσιμο για Linux και OSX. Υπάρχει στους διαχειριστές πακέτων (Κέντρο Λογισμικού, Yum, Yast, Software Manager κλπ) των Linux διανομών. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η σελίδα του Ardοur.

Hydrogen Drum Machine

To Hydrogen drum machine είναι ένα προηγμένο πρόγραμμα drum machine, δηλαδή ένα πρόγραμμα που παίζει κρουστά συνδυαστικά ή και μεμονωμένα, με τον ρυθμό και τον χρόνο που επιλέγετε. Ο Hydrogen αναπτύσσεται από μια ομάδα 45 ανθρώπων (ανάμεσά τους και ο κύριος Νίκος Παπαδόπουλος) που έχουν κάνει απίστευτη δουλειά εδώ και αρκετά χρόνια, και έχουν ενσωματώσει στο πρόγραμμα πολλές λειτουργίες και αυξημένες δυνατότητες. Το περιβάλλον εργασίας του Hydrogen που βασίζεται στο QT 4, είναι φιλικό, όμορφο και γρήγορο. Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει κάποιο πρόγραμμα του είδους, δεν θα δυσκολευτεί να ξεκινήσει την δουλειά του. Η στερεοφωνική μηχανή ήχου δέχεται "δείγματα ήχου" (samples) σε μορφές .wav, .au, .aiff και .flac [δείτε λεπτομερέστερη παρουσίασή του].
Είναι διαθέσιμο για Linux, Windows και OSX. Υπάρχει στους διαχειριστές πακέτων (Κέντρο Λογισμικού, Yum, Yast, Software Manager κλπ) των Linux διανομών. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η σελίδα του Hydrogen drum machine.

Guitarix

Το Guitarix είναι μια εφαρμογή που μπορούμε να ρυθμίζουμε τον ενισχυτή της κιθάρας για πιο καλές αποδόσεις. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και επαγγελματικά, μα και από ερασιτέχνες μουσικούς, και είναι ένα αξιολογότατο πρόγραμμα. Πρόκειται για έναν εικονικό ενισχυτή κιθάρας που τρέχει από το Jack audio και λειτουργεί με την λήψη σήματος από μια κιθάρα, ενώ διαθέτει και μια σειρά από modules για προσθήκη εφέ.
Είναι διαθέσιμο μόνο για Linux, μα μπορεί να "κτιστεί", ώστε να τρέξει σε OSX και σε άλλα BSD-based συστήματα.
Διαθέσιμο στους διαχειριστές πακέτων των Linux διανομών.

>>> η σελίδα του Guitarix.

Rosegarden

Το Rosegarden είναι ένα εργαλείο μουσικής σύνθεσης και επεξεργασίας που προορίζεται για χρήση από συνθέτες και μουσικούς, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα σπίτι ή ένα μικρό στούντιο, διαθέτοντας μάλιστα και κάποια βασική υποστήριξη για ψηφιακό ήχο. Ένα από τα αξιόλογα εργαλεία για επαγγελματίες.
Διαθέσιμο μόνο για Linux και υπάρχει στους διαχειριστές πακέτων (Κέντρο Λογισμικού, Yum, Yast, Software Manager κλπ) των Linux διανομών.

>>> η σελίδα του Rosegarden.

Qtractor

Το Qtractor, είναι μια audio / MIDI multi-track sequencer εφαρμογή, ιδιαιτέρως γνωστή σε όσους ασχολούνται με ήχο/ηχοληψίες κλπ, γραμμένη σε C + + με το Qt4 framework.
Είναι διαθέσιμο για Linux εκμεταλλευόμενο το Audio Jack Connection Kit Kit (JACK) για τον ήχο και το Advanced Sound Architecture Linux (ALSA) για MIDI, τα οποία είναι οι κύριες υποδομές όπου εξελίσσεται.
Ιδανικό εργαλείο για ερασιτέχνες, μα και επαγγελματίες του χώρου, και ένα από τα καλύτερα για personal home-studio. Έχει ένα πλήθος εξελιγμένων χαρακτηριστικών και ένα βολικό γραφικό περιβάλλον.
Διαθέσιμο μόνο για Linux και υπάρχει στους διαχειριστές πακέτων (Κέντρο Λογισμικού, Yum, Yast, Software Manager κλπ) των Linux διανομών.

>>> η σελίδα του Qtractor.

LMMS

Το LMMS (Linux MultiMedia Studio), είναι μια δωρεάν εναλλακτική λύση cross-platform απέναντι σ' εμπορικά προγράμματα όπως το FLStudio, που σας επιτρέπει να παράγετε μουσική με τον υπολογιστή σας. Αυτό περιλαμβάνει την δημιουργία της μελωδίας και ρυθμούς, την σύνθεση και μίξη των ήχων, και την διευθέτηση των δειγμάτων. Έχει ένα όμορφο φιλικό περιβάλλον με δυνατότητες επέκτασης των χαρακτηριστικών του.
Διαθέσιμο για Linux, Windows και OSX. Για Linux, θα το βρείτε στους Διαχειριστές Πακέτων των διανομών σας. Για όλους, διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του.

>>> η σελίδα του LMMS.

LilyPond και Frescobaldi

Αυτά τα δυο είναι περισσότερο βοηθήματα και συμπληρώματα.

Το LilyPond είναι μια εφαρμογή για όσες και όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά με την μουσική και θέλουν να εκτυπώσουν τα πεντάγραμμα με τις νότες, μ' έναν τρόπο που ξεφεύγει από το συνηθισμένο και όπως οι μουσικοί παράγουν κάτι όμορφο, έτσι και η εκτύπωση τους αντί να είναι ψυχρή και συνηθισμένη, είναι όμορφη σαν την μουσική κι' επικεντρωμένη σε αυτήν. Το LilyPond φροντίζει για αυτό δίνοντας ένα αποτέλεσμα εντυπωσιακό, κάνοντας τις νότες να..... τραγουδάνε στο χαρτί! Άλλωστε είναι φτιαγμένο από δυο μουσικούς που πάνω απ' όλα ήθελαν όταν εκτύπωναν την μουσική τους, όποιος την διάβαζε να επικεντρώνεται σε αυτήν και μόνο.
Είναι διαθέσιμο για όλα τα λειτουργικά συστήματα και διανομές.

>>> η σελίδα του Lilypond.

Το Frescobaldi είναι ένας κειμενογράφος με πεντάγραμμο - που ξεκίνησε σαν συμπλήρωμα του LilyPond - με επισήμανση σύνταξης και αυτόματη συμπλήρωση και έχει εμπνευστεί τ' όνομά του από τον γνωστό ιταλό σύνθετη Girolamo Frescobaldi (1583-1643).
Διαθέτει έναν Midi player για να ακούσετε τα LilyPond-παραγόμενα αρχεία MIDI, καθώς και Midi capturing για να εισάγετε μουσική την οποία μπορείτε να δείτε με προηγμένο Point & Click, ενώ διαθέτει και ένα ισχυρό wizard για να εγκαταστήσετε γρήγορα μια παρτιτούρα. Μέσα από ένα όμορφο και σύγχρονο περιβάλλον με δυνατότητα ρύθμισης σε χρώματα, γραμματοσειρές και συντομεύσεις πληκτρολογίου, προσφέρει μια ακόμα μεγάλη σειρά δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών για την συγγραφή, δημιουργία, εισαγωγή και εξαγωγή μουσικής.
Και αυτό, είναι διαθέσιμο για όλα τα λειτουργικά συστήματα και διανομές.

>>> η σελίδα του Frescobaldi.

 


Με όλα αυτά λοιπόν, βλέπουμε πως υπάρχει σαφέστατη απάντηση στο ερώτημα: "Μουσική Ανοικτού Κώδικα: Μπορεί να υπάρξει;".

>>> Δείτε επίσης: Linux διανομές για μουσικούς: Υπάρχουν;

  • Σχόλια

19 Comments:

  1. Εικόνα καποιος
    καποιος (χωρίς επαλήθευση)Mar 22, 2016 22:32 ΜΜ

    μπραβο για το αρθρο, ευχαριστω

  2. Εικόνα Κώστας

    Ωραία παρουσίαση! Και βλέπω και μερικά που δεν τα ήξερα. Εγώ χρησιμοποιώ το Audacity και τώρα τελευταία που το ανακάλυψα και το Hydrogen Drum Machine.

    Ορίστε μερικές από τις μουσικές μου δημιουργίες που χρησιμοποίησα αυτά τα εργαλεία για ηχογράφηση και τύμπανα.

    Το σκυλί
    4 O'Clock In The Morning
    Τρελοί Εραστές
    Άρρωστη Κοινωνία
    Αγγελόκαστρο
    Irene
    Walking By The Sea
    Άξια Μοίρα
    Η Τριλογία της Μελαγχολίας
    Αστέρια Χάος Είναι Μαζί
    Too Much Talk For The Party
    Μοναδικό μου αστέρι
    Στο μυαλό είναι ο στόχος
    Strange Little Girl

  3. Εικόνα Evi
    EviMar 24, 2016 01:04 ΠΜ

    Κώστα, μου άρεσε πολύ η μουσική και οι επιλογές πάνω στις οποίες δούλεψες. Μπράβο.

  4. Εικόνα Κώστας

    Μάνο ζεις; αυτή κι αν είναι έκπληξη! Αν κατάλαβες εσύ ποιός είμαι τότε κατάλαβα κι εγώ.
    Καλά είμαι, πάντα νέος και ακμαίος θεωρητικά και στο μυαλό :) Αλλά γενικά ναι, μπορείς να πεις ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε. Ακόμα παιδεύομαι να μάθω κιθάρα και να φτιάξω κανά συγκρότημα να ζήσουμε τη ροκ'ν'ρολ ιστορία μας.
    Εσύ, ο Σταύρος, ο Σπύρος, ο Βασίλης, τι κάνεις και τι κάνουν; Αν θες για να μιλήσουμε πιο άνετα, στείλε κανά μέηλ, στη σελίδα που είναι τα τραγούδια που έβαλα παραπάνω, είναι μια φόρμα επικοινωνίας, το σάιτ είναι δικό μου, οπότε μόνο εγώ θα το λάβω.

  5. Εικόνα Κώστας

    Ευχαριστώ Έυη!

  6. Εικόνα Μανος
    Μανος (χωρίς επαλήθευση)Mar 24, 2016 12:01 ΜΜ

    Κωστα τι κανεις;
    Καισαριανή μεγάλη φτωχομάνα που βγάζεις τα καλύτερα φρικιά...
    Ρε μπαγασα τωρα σε καταλαβα ποιος εισαι.

  7. Εικόνα Κώστας

    Ορίστε μπερδεύτηκα τα έγραψα στην Εύη τα δικά σου τα ξαναγράφω εδώ.

    Μάνο ζεις; αυτή κι αν είναι έκπληξη! Αν κατάλαβες εσύ ποιός είμαι τότε κατάλαβα κι εγώ.
    Καλά είμαι, πάντα νέος και ακμαίος θεωρητικά και στο μυαλό :) Αλλά γενικά ναι, μπορείς να πεις ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε. Ακόμα παιδεύομαι να μάθω κιθάρα και να φτιάξω κανά συγκρότημα να ζήσουμε τη ροκ'ν'ρολ ιστορία μας.
    Εσύ, ο Σταύρος, ο Σπύρος, ο Βασίλης, τι κάνεις και τι κάνουν; Αν θες για να μιλήσουμε πιο άνετα, στείλε κανά μέηλ, στη σελίδα που είναι τα τραγούδια που έβαλα παραπάνω, είναι μια φόρμα επικοινωνίας, το σάιτ είναι δικό μου, οπότε μόνο εγώ θα το λάβω.

  8. Εικόνα Μανος
    Μανος (χωρίς επαλήθευση)Mar 24, 2016 16:37 ΜΜ

    Ναι ζω θατα πουμε ρε κουκλε.

  9. Εικόνα Χάρης
    Χάρης (χωρίς επαλήθευση)Mar 26, 2016 10:57 ΠΜ

    Μπράβο σου, μου αρέσει ο στίχος και η σύνθεση. Αυτό που θα' θελα όμως να άκουγα ήταν αυτά τα κομμάτια με πιο καλή ενορχήστρωση, και μια ηχογράφηση που θα ήταν όχι τόσο ηλεκτρονικός ο ήχος. Έτσι όπως τα έφτιαξες μου θυμίζουν πολύ τις μουσικές από games της δεκαετίας του 90. Για να καταλάβεις ήθελα κάτι πιο φυσικό, να είναι μεν ηλεκτρικό μπάσο, κιθάρα, αλλά τα ντράμς να ήταν ντραμς, να καταλαβαίνει ο ακροατής πως αυτό που ακούει το έπαιξε μια ομάδα μουσικών, όχι ότι έγινε μια σύνθεση καθαρά με υπολογιστή. Όταν έχεις και μια πραγματική μπάντα, δίνεις και έναν άλλο δυναμισμό. Τώρα εσύ πως το έκανες, έπαιξες ένα μπάσο, μετά πρόσθεσε σε ένα άλλο κανάλι την κιθάρα που έπαιξες πάλι εσύ, με αυτό τον τρόπο δηλαδή. Κρίμα που δεν βγαίνουν ελληνικά adventure games, θα μπορούσες υπέροχα να τα βάλεις όπως είναι σε ένα adventure game, με ένα καλό σενάριο.

  10. Εικόνα Κώστας

    Ευχαριστώ Χάρη, αν και δεν καταλαβαίνω τι λες για games μιας και τα μόνα games που έπαιζα όταν εμπνεύστηκα και έπαιζα με μπάντα τότε τα περισσότερα από τα τραγούδια που παράθεσα παραπάνω, ήταν ρουλέτα και μπλακ τζακ, εννοείται σε κανονικό καζίνο κι όχι σε virtual :)

    Για ντραμς δεν μπορώ να κάνω και πολλά μιας και χρειάζεται πραγματικός ντράμερ για να καλύψει αυτό το κενό. Έκανα μια απόπειρα πρόσφατα με κάποιον που βρήκα στο web για συνεργασία, αλλά λόγω χρόνου όπως μου είπε εγκατέλειψε μετά από κανά μήνα, πέραν του ότι έπαιζε thrash και του φάνηκαν "αργά" τα περισσότερα κομμάτια μου.

    Γιατί Χάρη δεν μένουμε όλοι Αθήνα πλέον... για να έχουμε επιλογή ανθρώπων και μέσων. Αν και ζω σε μουσικό μέρος, οι μουσικοί που μένουν γύρω μου προτιμούν να συνοδεύουν τη... Μαρινέλα μόλις πριν από λίγες μέρες σε κάποιο θέατρο στην Αθήνα, παρά να παίξουν αυτό το είδος που παίζω εγώ.

    Εμένα ουσιαστικά το μόνο που με ενδιαφέρει τώρα είναι να ηχογραφήσω ότι θυμάμαι προτού ο χρόνος σβήσει τη μνήμη μου. Σε δεύτερο επίπεδο, θα ξαναγράψω τα φωνητικά σε εκείνα τα κομμάτια που ξέρω ότι χωλαίνω, προσπαθώντας να τα διορθώσω και σε τρίτο επίπεδο, αφού με τον καιρό θα έχω μάθει καλύτερα και το Hydrogen drum machine θα ξαναπεράσω τύμπανα που να προσομοιάζουν περισσότερο σε ανθρώπινα.

  11. Εικόνα Χάρης
    Χάρης (χωρίς επαλήθευση)Mar 26, 2016 18:48 ΜΜ

    Μην τους παρ εξηγείς, προσπαθούν να βγάλουν κάνα φράγκο γιατί έχει πέσει μεγάλη στενότητα, πάνε σε δουλειές που ίσως να μην είναι του είδους τους, ξέρουν όμως πως θα πάρουν ένα μεροκάματο. Σωστά θα ξανακάνεις remaster ορισμένα όπως λες, η πρόταση η δική μου είναι αν ψαχνόσουνα με κάποιον που έχει όνομα σαν τραγουδιστής, και του τα προτείνεις προς ερμηνεία. Τώρα οι τραγουδιστές ψάχνονται πολύ, δεν βγάζουν πλέον cds, αντίθετα πέφτει πολύ σινγκλ και mp3 που το αναρτούν σε ιστότοπους προς κατέβασμα. Το καλό σ' αυτή την περίπτωση είναι πως εσύ πας ως συνθέτης και στιχουργός, και εκείνοι έχουν καλά εξοπλισμένα studio ηχογραφήσεων. Σε πρώτη φάση ο συνθέτης ωφελείται, γιατί προωθείται το όνομα του. Στη συνέχεια άμα καθιερωθεί, μπορεί και να ερμηνεύσει και ο ίδιος. Καλή επιτυχία!

  12. Εικόνα Κώστας

    Δεν είναι θέμα παρεξήγησης ούτε μεροκάματου γιατί δεν παίζει τέτοιο, δεν είναι επαγγελματίες μουσικοί κοίτα,
    i-marinela-me-tin-filarmoniki-omonia-gastouriou-kerkiras-sto-palas
    απλά εγώ έκανα λάθος και είπα ότι έγινε η παράσταση ενώ θα γίνει όπως βλέπω τώρα.

    Όσο αφορά το καριέρα ροκ στην Ελλάδα, πάλι δεν παίζει. Δεν είναι λαϊκό, ή έντεχνο το ροκ, όπως το ονόμασαν τα τζιμάνια οι έλληνες. Ποιά φίρμα και σε ποιό ακροατήριο θα τραγουδήσει τέτοια τραγούδια και άντε τα τραγουδήσει μια φορά το χρόνο σε κάποιο φεστιβάλ, θα βγούνε φράγκα από κει για όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Το κέφι μας κάνουμε φίλε Χάρη και όσον αφορά εμένα προσπαθώ να το κάνω όσο πιο ανέξοδα γίνεται, δε θα ταΐσω εγώ το μεταλ χάμερ και τα στούντιος...

  13. Εικόνα Κώστας

    Υπάρχει επίσης και το Equalizer APO αλλά είναι για Windows. Πολύ χρήσιμο για να ρυθμίσεις την ακουστική χροιά που προτιμάς για οποιοδήποτε είδος μουσικής. Και επίσης "κοκκινίζει" όταν βλέπει ότι πας να "τινάξεις" τα ηχεία στον αέρα από υπερβολικά μπάσα για παράδειγμα :)

  14. Εικόνα Κώστας

    TIPs για νεοασχολούμενους με το Audacity.

    Μία από τις βασικές παραμέτρους του Audacity στην κατηγορία Effect είναι το Noise Reduction, δηλαδή ο καθαρισμός του ήχου από τα παράσιτα, βόμβους ενισχυτών κλπ. Αλλά στην default του εκδοχή καθαρίζεις ας πούμε φωνή ή κιθάρα και εξαφανίζει και πολλά στοιχεία που δεν είναι παράσιτα και το αποτέλεσμα είναι να ανεβοκατεβαίνει ή να κυματίζει ο ήχος μετά από τον καθαρισμό, λες και έβαλες ουάουα περίπου. Δίνω λοιπόν μια ρύθμιση με τις επιλογές που έχω κάνει εγώ σε αυτό το Effect.

    Effect > Noise Reduction

    Noise Reduction (db): 12
    Sensibility: 24,00
    Frequency smothing (bands): 0
    Noise: (checked) Reduce

    Λοιπόν, επιλέγεις ένα όσο γίνεται πιο μικρό τμήμα ήχου με βόμβο, πχ. το μικρόφωνο ανοιχτό προτού ξεκινήσει η φωνή.
    Πατάς Noise Reduction > Get Noise Profile
    Μετά επιλέγεις όλο το track με τη φωνή και πατάς Noise Reduction > OK

    Όταν το ακούσεις ο βόμβος έχει μειωθεί, άλλες φορές τελείως, αλλές όχι. Όταν είναι όχι, ξανακάνεις όλη την παραπάνω διαδικασία, όσες φορές χρειάζεται μέχρι να μην έχεις καθόλου βόμβο. Αυτό φαίνεται στο Playback level (εικονίδιο με ηχείο).

    Άλλο τιπ

    Για το σήμα από Mic και Line in, η κλίμακα είναι από 0,01 έως 1,00 στο Audacity με default το 0,50. Εγώ το έχω στο 0,01. Το γιατί θα το καταλάβετε αν περάσετε φαζαρισμένη κιθάρα από εξωτερικό ενισχυτή.

  15. Εικόνα akounadis
    akounadisMar 26, 2016 17:05 ΜΜ

    Εμένα Χάρη μου θυμίζουν μουσικές του 80 pank rock, dark wave, new wave όπου και έγραφε σε ένα roland & korg ο φίλος τότε "bilias" εμπνευσμένος από joy division, trisomie etc :)

    Κώστας, με πήγες αρκετά πίσω. Σε όμορφες στιγμές στο feedback και στο studio του Νίκου (όνομα studio δε θυμάμαι) - Παγκράτι, Βύρωνα.
    Τέσσερις φίλοι, ηλεκτρική κιθάρα, μπάσο με πένα, ντραμς και τα πλήκτρα μου roland jx 3p. Παίζαμε και γράφαμε dark wave και όποτε ετοιμάζαμε μερικά τραγούδια συνήθως τα παίζαμε στο bug στο γκάζι.

    Είδα ότι χρησιμοποιείς το συγκεκριμένο shure. Φαντάζομαι πως γνωρίζεις το shure sm58 :p
    Θα δώσεις τα διπλάσια απ αυτό που έχεις για ένα μεταχειρισμένο αλλά θα κάνει τη δουλειά του όπως αυτό μόνο ξέρει.

    Τα τραγούδια σου μου αρέσουν. Έχουν στοιχεία τζαμαρίσματος και εκεί με πήγαν, στο παλιό τότε. :)

  16. Εικόνα Χάρης
    Χάρης (χωρίς επαλήθευση)Mar 26, 2016 17:43 ΜΜ

    Μα ναι, και εμένα μου αρέσανε πολύ τα κομμάτια του, και στιχουργικά, μπορεί τώρα να τον κούφανα με την ιδέα μου να τα έβαζε σε game, μα αν δεις παιχνίδια όπως το Brutal legend, Full Throttle, Kentacky Route Zero, κάτι τέτοιο μου ήρθε στο μυαλό, ένα road movie παιχνίδι, μοτοσυκλετάδικο, με ροκιές μέσα. Μια σκηνή που ο ήρωας θα έμπαινε σε ένα μπαρ, η καφέ, η στο δρόμο. Αυτά έχουνε το στοιχείο της τέχνης και στο καρτούν και στο μουσικό μέρος. Βέβαια υπάρχει και το άλλο, σαν νέος συνθέτης καλή ιδέα είναι να βρεις έναν ερμηνευτή του μοντέρνου να στα ερμηνεύσει.

  17. Εικόνα Μανος
    Μανος (χωρίς επαλήθευση)Mar 26, 2016 20:07 ΜΜ

    Καλα τωρα ειναι δυνατον να ειναι φιλος μου και ξενερωμα; :)

  18. Εικόνα Ανώνυμος
    Ανώνυμος (χωρίς επαλήθευση)Απρ 02, 2016 22:00 ΜΜ

    Α! και πού ΄στε, το να σας αρέσει δεν αρκεί να το λέτε μόνο εδώ, γράψτε το κι εκεί ε; να φτιάξουμε κι ένα brand name :)
    Πάρτε και δυο φρέσκα ;-)-

    Νύχτα μελαγχολική

    Πολύμνια

  19. Εικόνα Κώστας

    akounadis χαίρομαι φίλε αν κατάφερα να ξυπνήσω ωραίες θύμησες. Εγώ έμενα μέχρι το 1982 50-100 μέτρα από το γήπεδο της Δόξας Βύρωνα και Αθηναϊκού, μετά φύγαμε οικογενειακά από Αθήνα, αλλά τα δύο τελευταία χρόνια επειδή πήγαινα στο 3ο λύκειο Καισαριανής, δίπλα στο Χάραμα του Τσιτσάνη, φτιάξαμε ένα σχήμα εκείνο τον καιρό με παιδιά από την Καισαριανή. Το ένα και μοναδικό λάιβ που συμμετείχα όσο ήμουν εκεί, το κάναμε σε σπίτι στο Βύρωνα. Ωραίοι καιροί, αλησμόνητοι...

Scroll to Top