Latest Articles, Misc — 5 January, 2013 01:17

Περί Biohacking [X-OSArena Files]

Δημοσιεύτηκε από

To άρθρο αυτό συντάσσεται, με αφορμή ενός σχετικού μηνύματος από τον φίλο της σελίδας Νίκο Μουτή, την περίοδο των γιορτών (Δεκέμβριος 2012) όπου έλεγε τα παρακάτω:

Σου έχω ένα “δωράκι” Χριστουγενιάτικο : Δες αυτό….

Σου είχα ξαναμιλήσει γι’ αυτό. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτή η τεχνολογία υπάρχει και απλώς θέλουν να τη “νομιμοποιήσουν”.
Από τήν στιγμή που υπάρχουν κβαντικοί επεξεργαστές δεν υπάρχουν passwords, κρυπτογράφηση, ανωνυμία, τίποτα.Όλα αυτά σπάνε σε δευτερόλεπτα.
Για το ότι εμείς ο απλός κόσμος τρέχουμε παρωχημένη τεχνολογία εκτός από το ότι είναι λογικό υπάρχουν και αποδείξεις.
Παράδειγμα πολλά παιδιά ασχολούνται με ρομποτική με arduino και κολοκύθια, (δεν λέω ότι είναι κακό πράγμα ή μάθηση και ο πειραματισμός) τη στιγμή που υπάρχουν αυτά: Μosquito-robots
Είτε με έξυπνες συσκευές και έξυπνους μετρητές που στην ουσία είναι εργαλεία ελέγχου, αν και χρησιμοποιείται ανοιχτός κώδικας (για την ώρα)
Το θέμα είναι να μη γίνουν όλοι αυτοί πρεσβευτές και υπέρμαχοι τής χρήσης αυτών των συσκευών
για χάρη τής “τεχνολογίας” αλλά φύλακες τής προάσπισης ελευθερίας, ατομικής και συλλογικής.

Έτσι αφού ψάχτηκε πολύ το θέμα, με αρκετές ώρες ανάγνωσης και αναζήτησης και φιλτραρίσματος όλων αυτών, θα προσπαθήσουμε να δούμε αυτό το θέμα. Φυσικά δεν έχω καμία γνώση του αντικειμένου, οποτε συγχωρέστε μεταφραστικές η συντακτικές ατέλειες. Πιστεύω όμως πως το παρακάτω άρθρο, δίνει μια πληροφόρηση για αυτά και λόγω του μήκους, θα ακολουθήσει και ένα δεύτερο σχετικά με την Βιοτεχνολογία. To συγκεκριμένο με τα έντομα, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αντιθέτως με όλα τα υπόλοιπα που προέκυψαν.

Ένας biohacker είναι ένας χομπίστας (ερασιτέχνης) biopunk που πειραματίζεται με το DNA και με άλλες πτυχές της γενετικής.
Η Biopunk (μία ετεροσυνθετική λέξη που προέρχεται από τις έννοιες “βιοτεχνολογία” και “πανκ”) είναι μια κίνηση τεχνολογικής εξέλιξης (technoprogressive) που υποστηρίζει την Ανοιχτή Πρόσβαση στις Γενετικές Πληροφορίες.
Η αντίστοιχη επιστήμη φαντασίας biopunk εστιάζει στον τομέα της βιοτεχνολογίας και στους ανατρεπτικούς.
Έναν biohacker (ή “χάκερ wetware”) λοιπόν, θα μπορούσαμε εν ολίγοις να τον παρομοιάσουμε με έναν χάκερ υπολογιστών που έχει ως χόμπι του να δημιουργεί και να τροποποιεί το λογισμικό ή το υλικό του υπολογιστή.
Με τη διαφορά ότι το χόμπι του biohacker είναι να τροποποιεί το DNA και να επεμβαίνει σε όλες τις πτυχές της γενετικής.
Τον biohacker βέβαια, δεν πρέπει να τον συγχέουμε με τους βιοτρομοκράτες, των οποίων μοναδικός σκοπός είναι η σκόπιμη ελευθέρωση των ιών, βακτηρίων, ή άλλων μικροβίων που χρησιμοποιούνται για να προκαλέσουν ασθένεια ή θάνατο σε ανθρώπους, ζώα ή φυτά.
Όπως και έναν χάκερ, αντίστοιχα, δεν θα πρέπει να τον συνδέουμε με την πιο δημοφιλή, αλλά λανθασμένη χρήση του όρου, που περιγράφει κάποιον που σκορπάει ιούς υπολογιστών ή προκαλεί διακοπές σε συστήματα υπολογιστών για κακόβουλους σκοπούς.

Ο Pat Mooney, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας ETC, κριτικάρει το biohacking και υποστηρίζει ότι, χρησιμοποιώντας έναν φορητό υπολογιστή, τις δημοσιευμένες πληροφορίες για τη γονιδιακή αλληλουχία και παραγγέλνοντας μέσω mail-order (μέιλ) τα συνθετικά του DNA, ο οποιοσδήποτε, στο εγγύς μέλλον, θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει γονίδια ή ολόκληρα τα γονιδιώματα από το μηδέν (συμπεριλαμβανομένων και εκείνων των θανατηφόρων παθογόνων γονιδίων).
Προειδοποιεί ότι ο κίνδυνος από αυτήν την εξέλιξη δεν είναι απλώς η βιο-τρομοκρατία, αλλά το «βιο-λάθος».

Το κίνημα biopunk είναι ένα μικρό πνευματικό και πολιτιστικό κίνημα, το οποίο περιλαμβάνει έναν αυξανόμενο αριθμό επιστημόνων, καλλιτεχνών και κριτικών πολιτιστικών δρώμενων.
Στόχος τους είναι να ενημερώσουν το κοινό για το πώς «κάποιοι» καταχράζονται / χρησιμοποιούν για ίδιον όφελος, τις πληροφορίες της γονιδιωματικής, που παράγονται από τη βιοπληροφορική.

Με βάση τον δεδομένο παραλληλισμό μεταξύ του γενετικού και υπολογιστικού κώδικα, ο επιστημονικός δημοσιογράφος Annalee Newitz ζήτησε Ανοιχτό Κώδικα των βάσεων δεδομένων των γονιδιωμάτων και δήλωσε ότι:

Ελεύθερα Τα Γενετικά Δεδομένα Μας!

είναι το σύνθημα της biopunk.

Η Βιολογική Καινοτομία για την Ανοικτή Κοινωνία είναι ένα παράδειγμα μιας open-source πρωτοβουλίας της βιοτεχνολογίας, με στόχο να εφαρμόσει Ανοιχτή Άδεια για την βιολογική καινοτομία.

Τα μέλη του Critical Art Ensemble, όχι μόνον έχουν γράψει βιβλία αλλά και έχουν ανεβάσει στη σκηνή αρκετά έργα γύρω από αυτό το θέμα, συμπεριλαμβανομένων των The Flesh Machine (= Η Μηχανή της Σάρκας)˙ με έμφαση στην in vitro γονιμοποίηση, στην επιτήρηση του σώματος, στη φιλελεύθερη ευγονική και στη Λατρεία της Νέας Εύας (ανάλυση των ψευδοθρησκευτικών συζητήσεων γύρω από τις νέες τεχνολογίες αναπαραγωγής).
Οι συντελεστές του περιοδικού Biotech Hobbyist Magazine έχουν αναφερθεί εκτενώς σ’ αυτόν τον τομέα.
Οι Patterson και Sassaman έχουν συνεργαστεί σε μια σειρά από projects και biohacking προωθώντας σε μεγάλο βαθμό τη συνέχιση της νομιμότητας της επιστήμης των πολιτών, τόσο για ηθικούς όσο και για πρακτικούς λόγους.
Η κίνηση biopunk είναι επίσης ένα πολιτικό κίνημα των αντιφρονούντων, στο βαθμό που η σύλληψη και η δίωξη ορισμένων μελών (όπως του ακτιβιστή Steve Kurtz) για την εργασία τους με ακίνδυνα μικρόβια, έχει καταγγελθεί ως πολιτική καταπίεση από τους κριτικούς οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει χρησιμοποιήσει τις μετα- 9/11 αντι-τρομοκρατικές δυνάμεις, για να εκφοβίσει τους καλλιτέχνες και όλους όσους χρησιμοποιούν την τέχνη τους για να επικρίνουν την κοινωνία.

Η Biopunk επιστημονικής φαντασίας επικεντρώνεται στις ακούσιες συνέπειες της επανάστασης της βιοτεχνολογίας που θα επέλθουν στο εγγύς μέλλον, μετά την ανακάλυψη του ανασυνδυασμένου DNA.
Οι Ιστορίες Biopunk διερευνούν τους αγώνες των ατόμων ή των ομάδων, συχνά το προϊόν του ανθρώπινου πειραματισμού, με φόντο ολοκληρωτικές κυβερνήσεις και πολυεθνικά μονοπώλια που κάνουν κακή χρήση της βιοτεχνολογίας ως μέσον κοινωνικού ελέγχου και αισχροκέρδειας.
Σε αντίθεση με την κίνηση cyberpunk (κυβερνοπάνκ), δεν στηρίζεται στην τεχνολογία των πληροφοριών, αλλά στη συνθετική βιολογία.

Το Biohacking αναφέρεται στην πρακτική της εμπλοκής της βιολογίας με την ηθική των hackers.
Το Biohacking έχει αναδειχθεί σε μια αυξανόμενη τάση των μη θεσμικών της επιστήμης και της τεχνολογικής ανάπτυξης. Πολλοί ακτιβιστές biohacking ή biohackers, ταυτίζονται με την biopunk κίνηση καθώς και με το μετανθρωπισμό και με τον τεχνο-προοδευτισμό.

 

Ιδεολογία

Οι Biohackers σε μεγάλο βαθμό ταυτίζονται με τις μετανθρωπιστικές και με τις biopunk ιδεολογίες.
Τι είναι όμως ο μετανθρωπισμός;
Είναι η πεποίθηση ότι το να μεταβάλλουμε ριζικά την ανθρώπινη κατάσταση μέσα από τη χρήση των τεχνολογιών είναι κάτι εφικτό και επιθυμητό, ώστε να εγκαινιάσουμε μια ανώτερη μετα-ανθρώπινη ύπαρξη.
Η Biopunk είναι μία τεχνο-προοδευτική πολιτιστική και πνευματική κίνηση που συνηγορεί για ανοιχτή πρόσβαση σε γενετικές πληροφορίες και ενστερνίζεται το απελευθερωτικό δυναμικό της πραγματικά δημοκρατικής τεχνολογικής ανάπτυξης. Όπως και άλλες πανκ κινήσεις, η Biopunk ενθαρρύνει το DIY ήθος (DIY = do-it-yourself = κάντο μόνος σου).

Οι Cyborgs (Cyborg = Άνθρωπος υπό επιτήρηση μηχανής) και η θεωρία cyborg επηρεάζουν έντονα τον τεχνο-προοδευτισμό και τον μετανθρωπισμό και είναι ως εκ τούτου επιρροή στο κίνημα biohacking. Μερικοί biohackers αφοσιώνονται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των τεχνολογιών που ενσωματώνονται απευθείας στο οργανικό σώμα.

Σύγχρονες Κινήσεις Biohacking

Μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις biohacking είναι η κίνηση της Βιολογίας DIY (= do-it-yourself = κάντο μόνος σου). Η κίνηση αυτή δίνει έμφαση στα γενετικά πειράματα και στην ανοιχτή πρόσβαση σε επιστημονικό και σε συγκεκριμένα γενετικό υλικό. Η DIY Βιολογία υποστηρίζει Ανοιχτού Κώδικα (Open Source) και biopunk ιδεολογίες.

Η Βιολογία DIY κίνημα προσπαθεί να διαθέσει τα εργαλεία και τους πόρους που είναι αναγκαίοι για τον καθένα, συμπεριλαμβανομένων των μη-επαγγελματιών, για τη διεξαγωγή βιολογικής μηχανικής. Οι DIY βιολόγοι διεξάγουν συχνά γενετική μηχανική σε γκαράζ ή υπόγεια εργαστήρια και συχνά με τη χρήση του open source ή του σπιτικό εξοπλισμού.

Στο Λος Άντζελες οι biohackers έχουν κάνει και το δικό τους «σπίτι».
Είναι μια ποικιλόμορφη και εκλεκτική ομάδα από ερασιτέχνες επιστήμονες σε ένα εργαστήριο που παρέχουν χώρο και εξοπλισμό στους ανθρώπους που επιθυμούν να κάνουν τα δικά τους projects και πειράματα πάνω στην επιστήμη της βιολογίας.
Σ’ αυτό το σπίτι έχουν σχηματίσει και μια «τάξη» όπου οι μαθητές κάθε ηλικίας ή μορφωτικού υπόβαθρου έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις βασικές τεχνικές της μοριακής βιολογίας και στη συνέχεια να ξεκινήσουν το δικό τους project για να δημιουργήσουν ένα 10kb γονιδίωμα το οποίο θα υποβληθεί στο Sc2.0 Project -ένα project που στόχο του έχει να κατασκευάσει ένα πλήρες συνθετικό είδος ζυμομυκήτων.
Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές όχι μόνον θα πάρουν το βάπτισμα του πυρός στην εκμάθηση της μοριακής βιολογίας αλλά ταυτόχρονα θα βιώσουν την απόλαυση να εργάζονται για ένα δικό τους project και να συμβάλλουν σε ένα πραγματικά ουσιώδες, ερευνητικό έργο.
Το Sc2.0 Project ξεκίνησε στο εργαστήριο του Jef Boeke, στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και χρηματοδοτείται από το NSF, με στόχο το σχεδιασμό μιας νέας έκδοσης του σακχαρομύκητα Saccharomyces cerevisiae και τη σύνθεση των νέων γονιδιωμάτων από το μηδέν.

Μια νέα φυλή από χομπίστες, επιστήμονες, επιχειρηματίες που εργάζονται πάνω σε εμφυτεύματα εντοπισμού ήχου (echolocation), σε προγράμματα λογισμικού που ελέγχουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ακόμη και κυβερνητικούς χαφιέδες.
Τα πειράματά τους θα αλλάξουν το μέλλον της τεχνολογίας.

Σε υπόγεια, γκαράζ, χώρους εκκίνησης και πανεπιστημιακά εργαστήρια, οι DIY ερευνητές, επιστήμονες, προγραμματιστές και νευρολόγοι συνεργάζονται πάνω στις διεπαφές του εγκεφάλου που θα μπορούν να ελέγξουν τα παιχνίδια βίντεο με την ανθρώπινη σκέψη.
«Εμπλουτίζουν» την ανθρώπινη σάρκα με transistors (ημιαγωγούς διακόπτες / ενισχυτές) και εμφυτεύουν αισθητήρες Bluetooth κάτω από το ίδιο τους το δέρμα για να στείλουν ζωτικές ενδείξεις σε κινητά τηλέφωνα.

Καλλιεργούν, σε in-vitro (= σε χημικό περιβάλλον), βρώσιμα φιλέτα και δέρμα χωρίς καν την χρήση ζωντανών όντων.
Βοηθούν ακόμα και τα άτομα με σοβαρές αναπηρίες να “μιλήσουν” χρησιμοποιώντας μόνον τα εγκεφαλικά τους σήματα.
Και οι περισσότεροι από αυτούς εξακολουθούν να θεωρούν αυτό που κάνουν, χόμπι.
Πάνω απ’ όλα, όμως, εργάζονται για τη βελτίωση του Ανθρώπινου Κώδικα.
Ό,τι κάνουν, το κάνουν με αστείρευτο ενθουσιασμό και «εξοπλίζονται» με συνεχή τροφοδότηση δεδομένων και ανεξάρτητους λάτρεις της βιοτεχνολογίας DIY.
Την απασχόλησή τους αυτή, την έχουν ως δεύτερη εργασία˙ προς το παρόν, σε υπόγεια, κοινόχρηστους χώρους και αυτοσχέδια εργαστήρια.

Όμως, από όπου και αν ξεκίνησαν, απώτερος στόχος τους είναι να αλλάξουν τον κόσμο.
Σκεφτείτε μόνον αυτό˙ το πώς τα βιονικά πόδια που χαρίζουν ξανά το μέγιστο αγαθό της κινητικής δυνατότητας και τα κοχλιακά εμφυτεύματα που επιτρέπουν τον κωφό να ακούει και πάλι, έχουν αλλάξει την καθημερινή ζωή για τόσους πολλούς ανθρώπους.

Στη συνέχεια, πολλαπλασιάστε το με ένα εκατομμύριο. Ένα εκατομμύριο άνθρωποι. Και εκατομμύρια δολάρια.
Το νέο κύμα του do-it-yourself (DIY), όχι μόνον έχει ξεφύγει από τα όρια της επιστημονικής φαντασίας, αλλά πρόκειται και να προκαλέσει μια έκρηξη επιχειρηματική στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Για τους biohackers όλου του κόσμου, η «αύξηση» της ίδιας της ανθρωπότητας -είτε μέσω της τεχνολογίας είτε με πιο παραδοσιακές μεθόδους- είναι ο πρωταρχικός στόχος.

Ένα εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Genspace, έδειξε πώς in-vitro κρέας και δέρμα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μέσω της μηχανικής ιστών, και διερεύνησε τη δυνατότητα δημιουργίας ημι-ζωντανών “προϊόντων” από αυτούς τους ιστούς. Παρά το γεγονός ότι το εργαστήριο ήταν για εκπαιδευτικούς σκοπούς, παρόμοιες τεχνολογίες του έχουν ήδη αποτιμηθεί σε χρήμα αλλού –ο Peter Thiel «βυθίστηκε» πρόσφατα σε κέρδη εξαψήφιου αριθμού με μια νεοσύστατη εταιρεία που θα κάνει 3-D εκτύπωση σε κρέας vitro και θα διατίθεται στο εμπόριο.

Μέσα σε μόλις λίγες ώρες (μάξιμουμ 95) στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, οι ερευνητές έχουν δημιουργήσει το πρώτο “σαρκοφόρο cyborg”. Η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου Lieber Research Group, με επικεφαλής τον Charles Lieber, έχει δημιουργήσει με επιτυχία σάρκα αρουραίου που είναι άψογα συγχωνευμένη με ένα δίκτυο καλωδίων και transistors που παρακολουθούν την ατομική συμπεριφορά του κάθε κυττάρου.

Το πείραμα του Χάρβαρντ, βέβαια, είναι πολύ κάτι πολύ περισσότερο από μία παράξενη επιστήμη της δημιουργίας αυτόματων (cybernetic) αρουραίων.
Στο μέλλον, τα έργα που θα στηριχθούν σε αυτή την τεχνολογία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για έρευνες σχετικά με τις παρενέργειες των φαρμάκων καθώς και για τη δημιουργία cybernetic εμφυτευμάτων που θα επιδιορθώνουν τις κατεστραμμένες καρδιές.

Εν τω μεταξύ, στο Πίτσμπουργκ, οι Grindhouse Wetwares, μία διαδικτυακή οργάνωση που απαρτίζεται από προγραμματιστές, μηχανικούς και επιστήμονες έχει αφοσιωθεί στην αύξηση της ανθρωπότητας χρησιμοποιώντας ασφαλή, οικονομικά προσιτή, open-source τεχνολογία. Πολλά από τα μέλη της οργάνωσης Grindhouse που έχουν ως βάση τους το Πίτσμπουργκ, είναι ερασιτέχνες DIY cybernetics γεμάτοι ενθουσιασμό.
Τρέχον έργο της οργάνωσης είναι -κυριολεκτικά- ένα καπέλο με συνημμένα ηλεκτρόδια που διεγείρει τον εγκέφαλο με ηλεκτρική ενέργεια. Οι χρήστες «βομβαρδίζονται» (zapped) με συνεχές ρεύμα μέσω των ηλεκτροδίων. Η ηλεκτρική ενέργεια που διοχετεύεται φέρεται να επηρεάζει ορισμένες καταστάσεις του εγκεφάλου, ανάλογα με το πού τοποθετούνται τα ηλεκτρόδια.
Η Grindhouse έχει ένα επιχειρηματικό μοντέλο που μας θυμίζει το μοντέλο των Silicon Valley εταιρειών˙ όπως της Apple των Steve Wozniak και Steve Jobs.
Τα projects που κάνουν, σκοπίμως, διατίθενται με άδειες Creative Commons. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα της επιλογής˙ είτε να πληρώσουν την Grindhouse για την κατασκευή των συσκευών τους είτε να να τις κατασκευάσουν οι ίδιοι, στο σπίτι, δωρεάν και ελεύθερα.

Άλλα έργα από τη Grindhouse προχωρούν τη συγχώνευση του ανθρώπου και της μηχανής ακόμη περισσότερο.

Η Bottlenose είναι μια συσκευή που μετατρέπει τις σόναρ (= τις ηχοβολιστικές), τις UV (ultraviolet= υπεριώδη), τις θερμικές πληροφορίες και το Wi-Fi σε ένα μαγνητικό πεδίο το οποίο ο χρήστης μπορεί να αισθανθεί.

Οι τελικοί χρήστες μπορούν είτε να λάβουν ένα αυτοσχέδιο cybernetic (αυτόματο) εμφύτευμα στο δάχτυλό τους είτε να φορέσουν μια απτική έκδοση της συσκευής. Τόσο η εμφυτευμένη έκδοση όσο και η «φορεμένη» / απτική έκδοση διεγείρει φυσικά το χρήστη όταν περπατάει μπροστά από ένα φούρνο μικροκυμάτων, για παράδειγμα ή μπροστά από έναν ασύρματο δρομολογητή (ρούτερ).

Ένα άλλο project, το Heleed, είναι μία cybernetic ιατρική συσκευή εντοπισμού.
Οι χρήστες εμφυτεύουν την Bic συσκευή –που είναι τόσο μικρή όσο και ένας αναπτήρας- στο σώμα τους, η οποία στη συνέχεια στέλνει αυτόματα βιοϊατρικές πληροφορίες στο Internet μέσω Bluetooth interface (interface = διασύνδεσης).

Η Heleed, η οποία βρίσκεται σε καθαρά πειραματικό στάδιο, μπορεί επίσης να προγραμματιστεί για να εμφανίζονται προειδοποιήσεις για την υγεία και μάλιστα να εμφανίζονται πάνω στο δέρμα του χρήστη με LED φωτισμό. Οι προειδοποιήσεις αυτές στέλνονται στον παραλήπτη μέσω μιας εφαρμογής Android.
Η συσκευή Heleed αναμένεται να τεθεί σε κυκλοφορία στο ευρύ κοινό, εγκαίρως για την περίοδο των διακοπών.

Αυτά τα εμφυτεύματα έχουν όμως και σημαντικές επιπτώσεις που θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψην.

Για παράδειγμα, το μαγνητικό αυτό εμφύτευμα αλληλεπιδρά με τα μηχανήματα και ως εκ τούτου μπορεί να προκαλέσει από ένα «απλό» σοκ μέχρι και τον εκφυλισμό του ανθρώπου˙ αναλόγως με το πόση ισχύ / ενέργεια διαπερνά στον άνθρωπο μέσω του καλωδίου ή του εμφυτεύματος.
Και δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε και τις αναμφισβήτητες συναισθηματικές αντιδράσεις που μπορεί να προκληθούν από το συγκεκριμένο εμφύτευμα.

Οι Biohackers «καθιερώθηκαν» για πρώτη φορά στη δημόσια συνείδηση χάρη σε ένα άρθρο, τον Αύγουστο του 2012, στην τεχνολογική ιστοσελίδα The Verge, όπου ο συγγραφέας Ben Popper δέχθηκε να του εμφυτεύσουν χειρουργικά έναν τέτοιο μαγνήτη, στον αντίχειρά του. Το εμφύτευμα έκανε τον Popper να αισθάνεται μαγνητικά πεδία.

Η άτυπη συγχώνευση του ανθρώπου με τη μηχανή προσελκύει τόσο τους επαγγελματίες όσο και τους αφοσιωμένους χομπίστες, ασχέτως επαγγέλματος και βιοποριστικής εργασίας.

Μιλάμε πλέον ξεκάθαρα για τον έλεγχο του λογισμικού και των εφαρμογών με τα εγκεφαλικά κύματα.

Κυρίως, είναι η μία τεχνολογία για την οποία έχουμε σήμερα ισχυρά εργαλεία ανάπτυξης.
Η διασύνδεση (άρα και η διεπαφή) Εγκεφάλου – Υπολογιστή είναι όλο και πιο σύνηθες φαινόμενο. Στην πιο κοινή εμπορική ενσάρκωση του, οι χρήστες του ελέγχουν το λογισμικό του υπολογιστή –κυρίως τα παιχνίδια ή τις απλές εφαρμογές- με brainwave ανάγνωση μέσω ηλεκτροδίων.
Το BC12000 αναπτύχθηκε στο τμήμα του Κέντρου Wadsworth της Νέας Υόρκης του Υπουργείου Υγείας , προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο στο λογισμικό του υπολογιστή για να κατανοήσουμε τη συμβολή των ανθρώπινων εγκεφαλικών κυμάτων. Χρησιμοποιώντας το BCI2000 οι προγραμματιστές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν projects, όπως ένα σύστημα πληκτρολόγησης σε υπολογιστή, απλά με ένα βλεφάρισμα! Η εισαγωγή πληκτρολόγησης ξεκινά αμέσως μόλις ο χρήστης ανοιγοκλείνει τα μάτια του!
Και όταν λέμε χρήστης, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μιλάμε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά ακόμα και για εγκεφαλικά ελεγχόμενα ρομπότ. Στο ίδιο Κέντρο Wadsworth, οι ερευνητικές προσπάθειες εστιάζονται κυρίως στη δημιουργία νέων μεθόδων επικοινωνίας για άτομα με σοβαρές ειδικές ανάγκες.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό πράγμα που θα πρέπει να θυμόμαστε είναι το εξής:
Η συγχώνευση του ανθρώπου και της μηχανής έχει επέλθει εδώ και πολύ καιρό. Τα κοχλιακά εμφυτεύματα και τα βιονικά πόδια είναι απλώς τα τελευταία σε μια μακρά λίστα των ανθρώπινων αυξήσεων που κυμαίνεται από τους βηματοδότες μέχρι τα γυαλιά οράσεως (μην ξεχνάμε το Project Glass της Google, τα εκπληκτικά γυαλιά της που προβάλλουν ψηφιακές πληροφορίες).
Αυτές οι τεχνολογίες δεν αναφέρονται απλά στο μέλλον. Τα προϊόντα τους έχουν ήδη αποτιμηθεί σε χρήμα και έχουν τεθεί στην αγορά σε μια μαζική κλίμακα.

Μάλιστα, η Αυστριακή εταιρία g.tec έχει βγάλει στην κυκλοφορία ένα προϊόν για τους ασθενείς με κινητικές αναπηρίες που τους επιτρέπει να «αρθρώνουν» λόγια χρησιμοποιώντας τα εγκεφαλικά κύματα τους. Μ’ αυτό το προϊόν οι χρήστες που, με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, έχουν σοβαρή δυσκολία στην επικοινωνία μπορούν να επιτύχουν την ορθογραφία σε ένα ποσοστό των 5 με 10 γραμμάτων ανά λεπτό.

Δύο νέα καταναλωτικά προϊόντα έχουν έρθει για να μετατρέψουν τον καθημερινό άνθρωπο -που έχει κάποια χρήματα για ξόδεμα / πέταμα- σε προσωρινά cyborgs.
Η NeuroSky’s MindWave, κόστους $ 130, είναι μία συσκευή ανάγνωσης μέσω εγκεφαλικών κυμάτων για το Android και τις iOS πλατφόρμες. Με το ακουστικό που είανι κάτι αντίστοιχο μιας Bluetooth συσκευής, οι χρήστες μπορούν να παίξουν απλά παιχνίδια μέσω ιδιόκτητων εμπνεύσεών τους -χωρίς να απαιτείται η παραμικρή κίνηση του χεριού ή έστω κάποια υποτυπώδης χειρονομία. Περιλαμβάνονται οκτώ εφαρμογές, όπως η shooters (= σκοπευτές) και η “Choose Your Own Adventure” (= Επιλέξτε τη δική σας περιπέτεια) στο στιλ των διαδραστικών ταινιών.
Η ανταγωνιστική εταιρεία Emotiv έβγαλε στην αγορά ένα ακουστικό συμβατό για brainwave ανάγνωση και με τα δύο παιχνίδια αλλά και για ιδιόκτητα πρότυπα παιχνίδια PC που στη λιανική πωλούνται έναντι $ 299.
Είναι καθοριστικής σημασίας το γεγονός ότι, τόσο η Emotiv όσο και η NeuroSky κάνουν κιτ ανάπτυξης λογισμικού (SDK) και APIs και τα διαθέτουν στους παραγωγούς.
Και οι δύο εταιρείες κάνουν την πιθανότητα της δημιουργίας ενός λογισμικού ελεγχόμενου μέσω εγκεφάλου, να μοιάζει τόσο απλή όσο και η δημιουργία μιας Android app (εφαρμογής).
Με άλλα λόγια, σε 20 ή 30 χρόνια από τώρα, πιθανότατα θα θυμόμαστε το παρελθόν και θα κάνουμε μνεία για τις κοινότητες biohacker και grinder όπου κάποιοι χομπίστες «έχτιζαν» οικιακούς υπολογιστές και λογισμικά σε γκαράζ και σε κοιτώνες˙ και ήταν αυτοί που ίδρυσαν εταιρείες όπως η Apple, η Google και το Facebook.

Η σωστή μελέτη της ανθρωπότητας είναι η ζωή.
Ξεχάστε τη φυσική και τη χημεία.
Είναι μόνον εργαλεία χρήσιμα για να εξετάσουν το θέμα της διαβίωσης.
Οι Υπολογιστές; Απλά προσομοιωτές και μοντελιστές για τη ζωή.
Το Κύτταρο είναι Ο βασιλιάς!

Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως συμμεριζόμαστε τα παραπάνω, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα ενδιαφέρον θέμα και γι’ αυτό το παραθέτουμε.

Πηγές:
wikipedia/Biopunk
wikipedia/Biohacking
biohackers.la
fastcompany.com
hackteria.org

2 Comments

  • Εδώ λοιπόν τα πράγματα είναι σκούρα.

    Ας αναλογισθεί ο καθένας τι προξένησαν διάφορες τρομερές και φοβερές επιστημονικές ανακαλύψεις ιστορικά [με τον υπάρχοντα εδώ και χιλιάδες χρόνια τρόπο ζωής] και βεβαίως την ταλαίπωρη ηθική της επιστήμης.

    • Και πού’ σαι ακόμα!

      Μέχρι και… κατασκόπους έντομα, σου’ χω! Λίγη υπομονή και θα δεις!

Leave a Reply

— required *

— required *


seven × = 14