Ubuntu 13:04 -Λόγοι για να μη το εγκαταστήσεις

Το Ubuntu, όπως γνωρίζουμε, κάθε έξι μήνες, κυκλοφορεί νέες εκδόσεις, ενώ κάθε δυο χρόνια, έχει την δύναμη να παρουσιάζει τις εκδόσεις LTS, με μακρά υποστήριξη δηλαδή, η οποία φτάνει σε βάθος πέντε χρόνων.
Μέχρι και την έκδοση 10.04, το Ubuntu, η Canonical, για να είμαστε ακριβείς, ακολουθούσε μια πιο διαφορετική τακτική στην ανάπτυξη του. Για παράδειγμα (κάτι που το είδαμε έντονα στην έκδοση 8.04), πρώτα έδινε την υποδομή (πολλοί νέοι drivers και σημασία στο hardware), παρουσίαζε ένα επιλεγμένο σύνολο από τις core εφαρμογές, τις οποίες όποτε χρειαζόταν ενάλλασσε με άλλες, ώστε να υπάρχει ένα πιο σταθερό σύνολο. Και όλα αυτά σε αρμονική συνεργασία με την κοινότητα και τα αποτελέσματα όλου αυτού, τα είδαμε τα προηγούμενα χρόνια και κάνεις δεν αμφισβητεί το γεγονός πως το Ubuntu, άλλαξε ριζικά το τοπίο στο Linux desktop.
Όμως κάπου εκεί στην έκδοση 101.0 και 11.04, κάτι άλλαξε. Για πρώτη φορά υπήρξαν τόσο έντονες διαμαρτυρίες από τη κοινότητα, πως η Canonical, από κάποιο σημείο και έπειτα δεν έδινε την παραμικρή σημασία στις παρατηρήσεις και προτάσεις που γίνονταν από την κοινότητα. Έτσι, σε αυτές τις εκδόσεις, είδαμε για πρώτη φορά πρωταρχικά bugs μα και παιδαριώδη σφάλματα εκ μέρους των προγραμματιστών της Canonical (ποιος ξεχνάει την απουσία του system tray, για παράδειγμα;).
Παράλληλα εκείνο το διάστημα, είχαμε και την μετάβαση στο Gnome-3x. Μια κίνηση που όπως αρκετοί έμπειροι είπαν ήταν βιαστική και έπρεπε να συμβεί κάποιους μήνες αργότερα. Συγχρόνως η Canonical, ήθελε αφ' ενός να διαφοροποιηθεί, καθώς πλέον ολοφάνερα είχαμε φτάσει στο σημείο, όπου δεν είχε και τόση σημασία η διανομή, μα το γραφικό περιβάλλον. Αφ' ετέρου, ήθελε να έχει κάτι το οποίο θα παρουσίαζε ως σύνολο, κυρίως σε επιχειρησιακά περιβάλλοντα, μπορώντας να το υποστηρίξει από επίπεδο server ως το τελικό desktop του χρήστη.
Έτσι λοιπόν, από την έκδοση 11.04, προέκυψε ως default desktop του Ubuntu, το περιβάλλον του Unity, τ' οποίο στηρίζεται φυσικά επάνω στο Gnome-3x και στην ουσία αποτελεί ένα fork του GnomeShell.

Και πριν προχωρήσουμε πιο κάτω, πρέπει να γίνει κατανοητό, πως και στη τεχνολογία ισχύουν οι νόμοι της αγοράς, οι οποίοι στους ρυθμούς που αποσκοπεί ο καπιταλισμός του 21ου αιώνα, θέλουν το πολύ γρήγορο κέρδος και τον άμεσο πλουτισμό.
Οι εποχές που ένα προϊόν είχε διάρκεια ζωής και επίπεδο κατασκευής, έχουν παρέλθει οριστικά και μέσα στα τέλη του 20ου αιώνα το ζήσαμε έντονα, με όλα τα προϊόντα κάθε είδους που στην ουσία είχαν ημερομηνία λήξης (έμμεσα η άμεσα).
Έτσι λοιπόν, οι μεγάλοι και ως επί το πλείστον οι πολυεθνικοί κολοσσοί έριχναν νέα μοντέλα στην αγορά, αυξάνοντας επιδόσεις και χαρακτηριστικά, οδηγώντας παράλληλα και το λογισμικό σε πιο hard ανάπτυξη και αξιοποιώντας τεχνολογίες, οι οποίες αν και ήταν υπαρκτές, δεν εφαρμόζονταν τα προηγούμενα χρόνια και ένας από τους βασικούς παράγοντες αυτού ήταν και το hardware. Αυτών ας πούμε των καταστάσεων (μα και άλλων) ήταν αποτέλεσμα η πρόωρη, για πολλούς, έλευση του Gnome-3x. Ίσως επειδή κανείς δεν σκέφτηκε πως όλα αυτά σε μεγάλο βαθμό είχαν να κάνουν με τους κατασκευαστές γραφικών καρτών, όπου κακά τα ψέματα, υπάρχει ένα ολιγοπώλιο, ίσως και τραστ, όπως έχει χαρακτηριστεί, ιδιαίτερα παλιότερα.
Έτσι, τόσο η "καλη" Ιntel, όσο και οι Nvidia, AMD-ATI, αντί να κάνουν βήματα προς τα μπρος, αντιθέτως έδωσαν τον... καλύτερο εαυτό τους, προκειμένου να κάνουν μια σειρά από τους χαμηλότερης ποιότητας Linux drivers που θα μπορούσαν να υπάρξουν, μέσα σε όλη αυτή την καταιγιστική τεχνολογία.
Συνεπώς, ακόμα και αν το Gnome desktop (3x) ήταν διαθέσιμο πριν τον ανταγωνισμό των Windows 8, εν' τούτοις φάνηκαν οι εν' γένει αδυναμίες του, τις οποίες φυσικά και υπέστησαν οι καθημερινοί χρήστες. Και βέβαια ούτε και ως τώρα, έδειξε να ωφέλησε κάπου αυτό.
Συγχρόνως η Canonical, ήθελε να δει τα ταμεία της να γεμίζουν και έτσι οδηγήθηκε σε διάφορες συνεργασίες. Τόσο με κατασκευαστές, όπως η Dell και άλλοι μικρότεροι, όσο και με εταιρείες software, όπως για παράδειγμα η Valve η και με web shops, όπως η συνεργασία με την Amazon.
Βέβαια, κοιτώντας τα όλα καλύτερα, μπορεί να πει ειρωνικά κάποιος πως το μόνο τμήμα από την Canonical που εργαζόταν πραγματικά, ήταν αυτό του marketing της. Είτε μέσω διαφημίσεων, είτε μέσω δηλώσεων, είτε μέσω παρουσίας σε εκθέσεις, είτε με δημοσιεύσεις σε καθοδηγούμενα από από την εταιρεία blogs και ιστοσελίδες.
Άλλες φορές σκόπιμα και με ουσία, όπως για παράδειγμα το Ubuntu for Android η το μάλλον συνηθισμένο UbuntuTV, άλλες φορές με ανούσια, όπως τα wallpapers της κάθε έκδοσης η τα εικονίδια που άλλαξαν την τάδε απόχρωση και την τάδε κλίση στις γωνίες, είτε με ακόμα με "αυθόρμητες" δηλώσεις για μετάβαση του Ubuntu σε Relase εκδόσεις (κάτι που σαφώς και πιο αφελής θα ήξερε πως θα έκαναν ντόρο, τ' οποίο φυσικά αναιρέθηκε πιο μετά), είτε με καινοτομίες, όπως το Ubuntu Touch (Ubuntu Phone και Ubuntu Τablet) για φορητές συσκευές.
Βέβαια από όλα αυτά, πρακτικά το μόνο που μπορεί να έχει κάποιος χρήστης, είναι τα wallpapers/εικονίδια και κάποια έκδοση του Ubuntu. Όλα τα υπόλοιπα, είτε πάνε πολύ αργά, (ασχέτως και πάλι, των όποιων μη πραγματοποιήσιμων, δηλώσεων γίνονταν και του σχετικού σάλου) είτε βρίσκονται ακόμα σε ανάπτυξη, όπως για παράδειγμα το πρόσφατο Ubuntu Touch που δείχνει να πηγαίνει καλά, μα αυτό από δουλειά της κοινότητας και όχι άμεσα της Canonical, καθώς οι developer της, ασχολούνται με την ίδια την πλατφόρμα που θα φιλοξενήσει αυτές τις Core apps και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.

To ζητούμενο λοιπόν, με όλα αυτά, είναι το τι θα πρέπει να αναμένει κάποιος χρήστης πλέον από το Ubuntu, τι παράγοντες θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του και ιδιαίτερα με την έλευση της έκδοσης 13.04-Raring Ringtail η οποία θα κυκλοφορήσει επίσημα την 25η Απριλίου (2013).
Είδαμε πρόσφατα, ένα συνοπτικό Review, με τις επί μέρους αλλαγές που θα έχει αυτή η έκδοση. Επί της ουσίας δηλαδή, τίποτε το συνταρακτικό η κάτι που θα πρέπει να οδηγήσει κάποιον που έχει την σταθερή (LTS) 12.04, να περάσει σε αυτή την αλλαγή. Στην έκδοση 13.04 κοινώς.
Όσο παράδοξο και να ακούγεται και έχοντας κατανοήσει τα παραπάνω, η Canonical, δείχνει πως δεν την ενδιαφέρει η λεγόμενη αγορά που αφορά τους μέσους χρήστες Linux και αυτό προφανώς είναι κάτι ανταποδοτικό. Αρκετά παραδείγματα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, μα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το UbuntuOne, ο cloud χώρος της, το οποίο αν και το έκανε portable για Windows και OSX, δεν το έκανε όμως για καμία άλλη διανομή Linux. Και φυσικά, ούτε και κάποια κοινότητα από τις υπόλοιπες ασχολήθηκε με αυτό (εξ' άλλου τέτοιες λύσεις υπάρχουν πάρα πολλές). Κάνοντας μια σούμα των όσων έχουν γραφεί, μα και των ίδιων των κινήσεων της εταιρείας, εύλογα προκύπτει πως προσπαθεί να εδραιωθεί σε κάποια άλλη αγορά η οποία αφορά πιο ευκατάστατα στρώματα και συγχρόνως να δημιουργήσει ένα νεανικό, κυρίως, κοινό φανς. Κάτι που όπως συχνά λέγεται και έχετε διαβάσει, είναι στα πρότυπα της Apple. Άλλωστε, για να κιτρινίσουμε και λίγο, οι έχοντες τα κύρια πόστα της διοίκησης στην Canonical, δεν είναι αυτό που θα λέγαμε "καθημερινοί άνθρωποι" από θέμα διαβίωσης τουλάχιστον.

ubuntuUbuntu

Έτσι λοιπόν αξιοποιεί (πολύ σωστά) την τεχνολογία, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη της το σύνολο. Για παράδειγμα δεν βαδίζει σκεπτόμενη πως οι Βαλκάνιοι, μέρος της Ασίας η της Αφρικής είναι φτωχό και μέρη στα οποία η τεχνολογία είναι υπο-ανεπτυγμένη, όπως και το ίδιο το επίπεδο διαβίωσης. Η αγορές που στοχεύει πρωτίστως, είναι αυτές των ΗΠΑ και ανεπτυγμένων οικονομικά κρατών της ευρώπης, όπως πχ η αγγλία, γερμανία, κλπ.
Έτσι βαδίζει και η ανάπτυξη του Unity μα φυσικά και του Gnome, από θέμα τουλάχιστον που αφορά το hardware.
-Ας δούμε λοιπόν του λόγους που δεν θα πρέπει να περάσετε η να αναβαθμίσετε στην επικείμενη έκδοση 13.04.
Να κάνουμε και μια παρένθεση εδώ, σημειώνοντας πως συγκριτικά με τις παλιότερες εκδόσεις (ως και το 10.04), οι νεότερες έχουν ακόμα περισσότερα προβλήματα τόσο στις δοκιμαστικές τους εκδόσεις, όσο και σε αυτές που η Canonical δίνει ως stable, κάθε έξι μήνες. Κάποτε ας πούμε, έβαζες χαλαρά μια beta έκδοση του Ubuntu και δεν είχες προβλήματα. Τώρα ίσως η καλύτερη λύση, θα ήταν να περιμένεις 30-40 μέρες μετά την επίσημη κυκλοφορία και στη συνέχεια να περάσεις σε νέα έκδοση και σίγουρα ΠΡΙΝ κάνεις οτιδήποτε άλλο, μπαίνοντας στο desktop της κάθε νέας έκδοσης, θα πρέπει να είναι:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΕ UBUNTU 13.04:

Απαιτήσεις Συστήματος:

Οι απαιτήσεις συστήματος που δίνει η Canonical, είναι μάλλον ουτοπιστικές η μάλλον εφικτές, μόνο αν βάλεις το Ubuntu έτσι όπως ακριβώς και δεν προσθέσεις τίποτε άλλο, ούτε εφαρμογή, ούτε βοήθημα, ούτε καν addon στον browser (για να μη πω μην αλλάξεις καν και το -τόσος- ντόρος -κάθε τόσο- wallpaper):

Η τελευταία έκδοση του Ubuntu [12.04] υποστηρίζει επίσημα τις αρχιτεκτονικές Intel x86 και AMD64 στην έκδοση Desktop και αρχιτεκτονικές Intel x86, AMD64.
Υπάρχουν ακόμη εκδόσεις για PowerPC, IA-64 (Itanium) και PlayStation-3.

Έκδοση Desktop

Για την έκδοση Desktop,με περιβάλλον GNOME, οι ελάχιστες απαιτήσεις, είναι:

  • 1 GHz MHz x86 ή x64 επεξεργαστής
  • 512 MB μνήμη (RAM)
  • 5 GB χώρο στο σκληρό δίσκο
  • Κάρτα γραφικών με δυνατότατα απεικόνισης 1024x768

Μάλλον είναι κάτι που θέλει άμεσα διόρθωση και ενημέρωση όπου υπάρχει, αυτό το τμήμα με τις ελάχιστες απαιτήσεις. Στην καλύτερη περίπτωση θα πρέπει να είναι οι διπλάσιες και με όσο το δυνατό περισσότερα ανεμιστηράκια στο κουτί η σε φορητό μηχάνημα, έχοντας από κάτω βάση αερισμού (με ανεμιστηράκια).

Αν έχετε κάποιον υπολογιστή 4ετιας- 5ετιας, καλύτερα να ξεχάσετε δια παντός το Ubuntu με το γραφικό περιβάλλον Unity. Μόλις αρχίσετε να το χρησιμοποιείτε, προσθέτοντας πράγματα που χρειαζόσαστε και κάνοντας κάποιες παραμετροποιήσεις, ώστε να το φέρετε στα μέτρα σας, η χρησιμοποιώντας δυο εφαρμογές συγχρόνως όπως πχ Firefox και Κέντρο Λογισμικού (κάνοντας εργασίες και τα δυο συγχρόνως), θα επιστρέψετε στην υπολογιστική δεκαετία του 90 από θέμα ταχύτητας και συμπεριφοράς.
Σε υπολογιστή με τα παρακάτω χαρακτηριστικά η παραπλήσια, σύντομα θα σας πιάσει απελπισία με το Unity και τις default apps του:

5

Σε δικές μας απλοϊκές μετρήσεις ανάμεσα σε παραπλήσιο hardware με Windows-8, OSX-Lion, SolusOS (Debian based), SalixOS (Slackware based), το Ubuntu αποδείχθηκε το πιο βαρύ από όλα, με τις πιο αυξημένες θερμοκρασίες και την μεγίστη κατανάλωση (προφανώς και σε ρεύμα).
Αντίθετα το Ubuntu ήταν πιο ταχύ σε εκκίνηση από όλα και ίσως ακόμα και πιο γρήγορο και από το φόρτωμα του OSX (από το άνοιγμα του υπολογιστή μέχρι και την login screen).
Παρ' ολ' αυτά, μια εγκατάσταση Ubuntu (12.10), φορτωμένη με έξτρα (και προφανώς αναγκαίο) λογισμικό ήταν η πιο αργή σε φόρτωση του desktop από το login και έπειτα (μέχρι να φορτώσει πλήρως το desktop), απ' ότι αντίστοιχες εγκαταστάσεις επίσης φορτωμένες (που μάλιστα) με έξτρα λογισμικό των παραπάνω.
Για να γίνει πιο αντιληπτό, αν αγοράσατε σήμερα έναν σύγχρονο υπολογιστή της τάξης 700-800 ευρο, σε τρία χρόνια η τότε έκδοση του Ubuntu (σίγουρα και των Windows), θα είναι βαριές για αυτό το μηχάνημα σας, με τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά του.

Συνεπώς, αν έχετε εγκατεστημένη μια έκδοση 12.04 του Ubuntu Unity και την έχετε στρώσει καλά, δουλεύει χωρίς προβλήματα, μείνετε σε αυτή. Έχει υποστήριξη, μέχρι 25 Απριλίου του 2017, ως LTS που είναι.
Αν έχετε την έκδοση 12.10 και δεν έχετε επίσης πρόβλημα με το υπάρχον σας hardware, περάστε άφοβα στην έκδοση 13.04, μα όχι αμέσως μόλις κυκλοφορήσει, μα λίγο διάστημα μετά, προκειμένου να αποφύγετε τα σπαστικά bugs:

-Ποια είναι τα bugs που μπορεί να συναντήσετε, αν αποφασίζατε αυτή την στιγμή να κάνετε upgrade η καθαρή εγκατάσταση σε Ubuntu 13.04-beta (πόσα από αυτά, θα έχουν διορθωθεί μέχρι την 25η Απριλίου 2013, θα το δούμε μόνο τότε). Με εντελώς τυχαία σειρά τα βάζω και όχι από επίπεδο σοβαρότητας:

1. Πρόβλημα στον launcher με τις float ενδείξεις, αν πάτε να ανοίξετε το dash. Η μόνη λύση για να φύγουν, είναι να μετακινήσετε τον κέρσορα και πάλι προς το dash η και να το ανοίξετε εκ' νέου:

7

2. Δεν θα μπορείτε να τρέξετε εκτελέσιμα αρχεία με διπλό κλικ επάνω τους (πχ .sh). Αντί αυτού, θα σας ανοίγει ο κειμενογράφος (gedit) με τα στοιχεία του αρχείου (στα DEB, δεν υπάρχει πρόβλημα, ανοίγουν κανονικά, με το Κέντρο Λογισμικού):

55

3. Δεν δουλεύει καθόλου το LibreOffice. Καθόλου. Δεν ανοίγει αρχεία, δεν τρέχει. Είναι βέβαια, κανονικά εγκατεστημένο, από default:

2

4. Υπάρχει πρόβλημα με την κωδικοποίηση ων χαρακτήρων της γλώσσας. Τουλάχιστον στα ελληνικά σίγουρα και αυτό θα το διαπιστώσετε σε πολλά σημεία (προφανώς είναι κάτι που δεν θα υφίσταται στην τελική έκδοση):

3224

5. Κέντρο Λογισμικού: Θα συμφωνήσω πως είναι πλου όμορφο, απλό στην χρήση και κατανοητό, ωστόσο πρέπει να είναι ότι πιο βαρύ υπάρχει σαν εφαρμογή στο παγκόσμιο επίπεδο των εφαρμογών. Το να παγώνει και να καθυστερεί η να τρώει όλη την μνήμη, ώστε να κάνει τα δέοντα, είναι κάτι που θα πρέπει να το έχετε ως δεδομένο. Ακόμα και σε πολύ καλά μηχανήματα, παραμένει βαρύ:

Screenshot from 2013-04-07 22:06:28Screenshot from 2013-04-07 22:26:16

6. H παραμετροποίηση έχει πλέον μειωθεί στο ελάχιστο. Ίσως το Ubuntu, να είναι το μοναδικό λειτουργικό σύστημα που δεν παρέχει κάποια ολοκληρωμένη διαχείριση για παραμετροποίηση η την απλή αλλαγή θέματος εμφάνισης η εικονιδίων (έχετε ανοίξει κάποιον φάκελο που να περιλαμβάνει πολλούς υπο-φακέλους με αυτό το πορτοκαλί χρώμα, να σας πιάσει ένα μίνι εγκεφαλικό από το χρώμα;). Απο default κάποιος χρήστης που δεν ξέρει, θα πρέπει να αρκεστεί στα όσα του δίνει η Canonical. Δυο θέματα (Ambiance & Radiance) και το ένα (High contrast) είναι για ανθρώπους που χρησιμοποιούν βοηθητικές τεχνολογίες. Kαι wallpaper. Τίποτε άλλο απολύτως.
Αν από τις υπαρχουσες επιλογές, επιλέξετε την αυτόματη απόκρυψη του launcher, θα έχετε ορισμένες φορές προβλήματα στην χρήση του. Αν πχ, το σύστημα είναι βαρύ λόγω φόρτου η αν κατά λάθος έχετε επελεγμένο κατι στο desktop σας, ο launcher απλά, δεν εμφανίζεται ακόμα και κουνάτε σαν μανιακοί τον κέρσορα σας προς τα εκεί. Το μήνυμα, από την Canonical, είναι σαφές:

Άστο έτσι όπως σου το δίνω και μην πειράζεις τίποτα.

Screenshot from 2013-04-07 22:33:42Screenshot from 2013-04-07 22:39:15

Μειωμένες πλέον και οι εμφανείς ενδείξεις για επέμβαση στο dconf, στα όσα αφορούν άμεσα το Unity:

Screenshot from 2013-04-07 22:51:54

Aν θέλετε να αλλάξετε κάποιον φάκελο σε μέγεθος η εμφάνιση, ώστε να ξεχωρίζει, προκειμένου να τον εντοπίζετε άμεσα, ξεχάστε το. Μπορείτε να το κάνετε, μα στις περισσότερες περιπτώσεις, θα είναι μόνο για μια φορά. Μπαίνοντας εκ' νέου στο σύστημα σας, θα έχει χαθεί. Ανεπίλυτο (και ως φαίνεται θα παραμείνει), το πρόβλημα με το άσπρο πλαίσιο, σε τέτοιες αλλαγές:

Screenshot from 2013-04-07 23:00:45

7. Υπαρχει περιπτωση (απο πολυ λιγους, εχει αναφερθεί όμως) να μην σας αδειάζουν τα απορρίμματα. Να πατάτε δηλαδή: Άδειασμα Απορριμάτων, μα αυτά να παραμένουν εκεί.

8. Ένα πρόβλημα που αρκετοί είχαν και στο 12.10, παραμένει και είναι αυτό του κακού η αποτυχημένου drag. Όταν δηλαδή, θέλουμε να σύρουμε έναν φάκελο η αρχείο σε κάποιο άλλο σημείο. Αυτό σε κάποιους, μπορεί να μην λειτουργήσει με την πρώτη (!).

9. Έλλειψη κάποιου ενσωματωμένου tweak για την διαμόρφωση του κέρσορα σε δυο οθόνες διαφορετικού μεγέθους, ώστε να μην γίνεται η άσχημη και εκνευριστική μεταπήδηση. Θα πρέπει ο χρήστης, να μυρίσει τα νύχια του, να βρει στο σχετικό αρχείο xorg, να ξέρει τι να κάνει και αν δουλέψει κιόλας.

10. Δεν βελτιώθηκε η συμπεριφορά του dash, αν μπουν κάποια έξτρα lens η scopes και φυσικά έξτρα εφαρμογές. Θα γίνει απελπιστικά αργό στο να ανοίξει και στην όλη του απόκριση, βαραίνοντας και δυσχεραίνοντας πολύ το σύστημα σας.

Screenshot from 2013-04-07 23:05:56

Εν κατακλείδι, το βασικότερο θέμα και παράγοντας για να σταματήσετε το Ubuntu Unity, αποτελεί το hardware. Οι υπολογιστές οι οποίοι έχετε.
Αν το μηχάνημα σας είναι κτήνος η αν σκοπεύετε να το αναβαθμίσετε, θα είσαστε μια χαρά και θα έχετε την τελευταία τεχνολογία που προσφέρει χωρίς προβλήματα, καθώς αρκετά από τα παραπάνω, είτε δεν είναι ιδιαιτέρως σοβαρά, είτε θα έχουν επιλυθεί μέχρι την τελική του έκδοση.
Με κάποιο μέσο hardware, σε επαγγελματικό περιβάλλον η σε υπολογιστές για παραγωγική χρήση, θα ήταν καταστροφικό (εκτός, όπως είπαμε, αν δεν πειραζόταν το παραμικρό από τα όσα έχει ως default και δεν γινόταν η παραμικρή προσθήκη).
Όπως και να έχει, σε κάθε περίπτωση, προσπαθήστε να μη περνάτε όσο το δυνατόν η και καθόλου τρίτα αποθετήρια στο Ubuntu Unity σύστημα σας. Προτιμήστε το Κέντρο Λογισμικού η την εγκατάσταση μόνο DEB πακέτων η άλλων ετοίμων εκτελέσιμων.

Εναλλακτικές λύσεις που έχετε, είναι να στραφείτε στην GnomeShell έκδοση του Ubuntu, η σε πιο ελαφριές ακόμα, όπως το Xubuntu που χρησιμοποιεί το γραφικό περιβάλλον του XFCE), είτε το Lubuntu (που χρησιμοποιεί το γραφικό περιβάλλον του LXDE) η ακόμα και στην Cinnamon desktop έκδοση του. [δείτε σχετικά με τα γραφικά περιβάλλοντα, αν δεν γνωρίζετε].
Λάβετε υπ' όψη πως και το GnomeShell, είναι βαρύ desktop (καθώς και το Cinnamon που είναι fork του), μα αισθητά πολύ πιο ελαφρύ από το Unity
Αν το ζητούμενο σας είναι μια πλήρης Linux διανομή, με τα αυτονόητα, όπως σουίτα γραφείου, browser, multimedia, κλπ, μπορείτε να προτιμήσετε οποιαδήποτε άλλη Linux διανομή.

Δυστυχώς, αν και το Ubuntu έκανε καινοτομίες και αλλαγές στον τρόπο χρήσης του Linux desktop και της διάδοσης του, εν' τούτοις, με την τελευταία πολιτική που έχει η Canonical, να χρησιμοποιεί την κοινότητα, μόνο όταν την χρειάζεται (μηδενικό κόστος σχεδόν), μα να μην δίνει βάση στις παρατηρήσεις της, το Ubuntu Unity, θα γίνεται όλο και λιγότερο προσιτό από τον καθημερινό χρήστη, παρά τα όσα καλά μπορεί να έχει.
Η Canonical, το τελευταίο διάστημα, δείχνει σαν να μη ξέρει τι ακριβώς θέλει, έχει ανοίξει αρκετά μέτωπα, στα οποία όμως δεν έχει την απαιτούμενη υποδομή.

Comments

Δεν έχω κάνει άλλες δοκιμές:( Δε την έχω μόνιμα τη συσκευή πάνω.

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 12:45

Όσον αφορά την αποκρισιμότητα του Ubuntu με Unity, εμένα μια χαρά τρέχει στο 8ετίας μονοκύλινδρο p4 με 2gm ram(upgrade από 512).
@ Constantinos Πραγματικά, πες μου μια μέρα να συνδεθείς με τιμβιουερ για να δεις· και άνοιξε όσα προγράμματα θες.. απλά δεν κολλάει!
Οπότε, όποιος δεν είναι σίγουρος για αν το Ubuntu -ή οτιδήποτε άλλο- είναι βαρύ για τον Η/Υ του απλώς το δοκιμάζει με ένα Live USB.
Εξάλλου, γι' αυτό υπάρχουν και οι ελαφρύτερες -επίσημες- εκδοχές, Lubuntu και Xubuntu, που απευθύνονται σε -hello!-ο-μπαμπας-είναι-άνθρωπος- πιο αδύναμα μηχανήματα.

Για τα bugs (και όχι μόνο).. κάνουμε review σε μια διανομή που δεν έχει κυκλοφορήσει. Και όπως ξέρουμε το Ubuntu θέλει +30 μέρες για να είναι πραγματικό release (οκ, κακώς).

Στο λαπτοπ που έχω 12.10, σίγουρα θα αναβαθμίσω se 13.04 (στο +30), ενώ στο σταθερό μένω με 12.04 lts.

Μη ξεχνάμε πως το Unity Next θα σταματήσει να βασίζεται στα gnome/compiz και βασίζεται σε Qt/QML. Θα ξαναζήσουμε εποχές 11.04 και βάζω στοίχημα πως το 95% των παραπόνων, θα προέρχονται από τους ίδιους.. :ρ

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 06:05

Καλό..!! Δηλαδή έχεις παρατηρήσει διαφορά στη κατανάλωση ενέργειας σε διαφορετικές διανομές με το ίδιο DE· ή στην ίδια διανομή με διαφορετικό DE; Στην ουσία.. έχει νόημα η μέτρηση και σύγκριση;

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 05:22

Αφού έχεις nvidia γράψε στο google "vdpau"

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 01:22

Η επόμενη διανομή που θα τεστάρο, είναι η mageia 3 όταν βγει. Θα το έχω στο νου μου.

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 01:34

Τσεκαρε το video output οταν πατησεις Tools-Preferences-Video. Εγω ας πουμε το εχω σε OpenGL GLX video output (XCB).

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 01:17

Το ubuntu με το unity για μένα έκανε λάθος που ακολούθησε το gnome3, έχει πολλά προβλήματα (βλ. κάρτες γραφικών) και είναι δύσχρηστο. Το kde4 είναι πολύ μπροστά σε πολλά πράγματα (πχ ,εμφάνιση, ρυθμίσεις, μενού, εφέ, ευκολίες, παραμετροποίηση, εφαρμογές, τεχνολογία, ταχύτητα, κατανάλωση...), αν η κανόνικαλ έκανε μία στροφή προς τα εκεί πιστεύω ότι θα είχε πολύ λιγότερη δουλειά να κάνει με καλύτερο desktop.
Ο μόνος λόγος που χρησιμοποιώ ubuntu είναι οι πολλές εφαρμογές και το κέντρο λογισμικού. Αν μπορώ να εγκαταστήσω κάποιες (πχ steam) σε mageia 3 θα μεταβώ εκεί μιας και είναι ότι καλύτερο έχω δοκιμάσει τα τελευταία 3 χρόνια (mageia 2), kde4 εννοείται που δουλεύει άψογα.
Σχετικά με το "βάρος" του ubuntu, εγώ πάντως με 12.10 σε laptop HP με Intel Core2 Duo [email protected] και nvidia GT9600M παίζω κανονικά παιχνίδια από steam (team fortress 2 & Serious Sam), η αλήθεια είναι δεν έχω μετρήσει frames αλλά έχω ομαλή κίνηση σε 1280Χ800.

Last Updated on: Tue, 04/09/2013 - 01:16

Απ'οτι καταλαβαίνω έχεις κάρτα nvidia λοιπόν αν θες να μην έχεις tearing δοκίμασε lubuntu (lxde) , αν δεν σου αρέσει το ubuntu μπορεις να συνδυάσεις το xubuntu με το compiz.

Last Updated on: Sun, 04/14/2013 - 01:30

ενδιαφερον αρθρο αν και νομιζω οτι χανει λιγο την στοχευση του:
1) το ubuntu θα "πετυχει", εχει ηδη "πετυχει" οσο καμια αλλη διανομη λινουξ ποτε
το θεμα ειναι αν μας ενδιαφερει και καθολου αυτο....
σε λιγα χρονια θα μιλαμε νομιζω για mac, win, ubuntu και linux
το ubuntu εδω και δυο διανομες εχει διαχωριστει συνειδητα απο την υπολοιπη κοινοτητα
εδω αξιωθηκαμε να δουμε bloat-, spy-, πειτε-το-οπως-θετε ware σε διανομη λινουξ τι να λεμε τωρα...
2) δεν συμμεριζομαι τον σκεπτικισμο για ελλειψη παραμετροποιησης του unity γιατι χρησιμοποιω εδω και κανα χρονο gnome shell και γενικα συμφωνω με αυτην την νοοτροπια σχεδιασης interface. η παραμετροποιηση ηταν καποτε μονοδρομος αν ηθελες να φερεις κατι στα μετρα σου, τωρα που το "απλα-δουλευει" υπαρχει και στο λινουξ ειναι φυσικο οι developers να απελευθερωνονται και να εκφραζονται πιο τολμηρα, να ναι λιγο πιο απολυτοι στις επιλογες τους...
3)το ubuntu συνειδητα παει να παρει κοσμο απο την apple που θελει να την δει πιο extreme (μην χ$#$@σω), οσα μελη της κοινοτητας ψιλοβολευονται ακομα με τη διανομη (και γω αλλωστε βολευομουνα μεχρι περσι) μην ανησυχουν προβλεπω οτι η κανονικαλ στα επομενα χρονια θα κανει το παν για να απαλλαγει απο "ηθικολογα" βαρυδια σαν και του λογου μας :D

υγ. ποιο ubuntu touch??? μετραω μηνες για firefox os ^^

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 03:33
Haris's picture

Καλά αυτό που λες "σε λιγα χρονια θα μιλαμε νομιζω για mac, win, ubuntu και linux" νομίζω ότι προκάλεσε αίσθηση. Ξέρεις ο πολύς κόσμος έχει μάθει το Ubuntu σαν όνομα. Πρόσφατα ήταν να φτιάξω τον υπολογιστή μιας τύπισσας και ρώτησα απο κεκτημένη ταχύτητα "τι θέλεις να βάλεις Windows ή Ubuntu" (επειδή ήταν άσχετη σκέφτηκα θα ξέρει το Ubuntu όπως το Android). Ή ένας άλλος νεαρός και μοντέρνος τυπάς που του είπα "λοιπόν έχω βάλει linux" και μου είπε ενθουσιασμένος, Ααα έβαλες Ubuntu μπράβο!! :-) Πρόσφατα είδα και την σελίδα της αθηναικής κοινότητας Ubuntu, λοιπόν συναντήσεις σε καφετέριες, κοπή πίττας την πρωτοχρονιά, άλλη κοπή πίττας όταν βγήκε το Ubuntu 13, ονομαστήκανε και Ubuntistas, βγάλαν και περιοδικό...Να σου πω χαίρομαι με όλα αυτά κατα βάθος :-) 8

Last Updated on: Thu, 11/14/2013 - 19:47

Τοσο χαλια? κριμα μακαρι να στρωσει, γιατι κακα τα ψεματα εχει φερει αρκετο κοσμο το ubuntu κατα Linux μερια (οπως και εμενα, ασχετα αν και ποτε δεν χρησιμοποιησα ubuntu).
Τωρα βασικα ολα αυτα τα Bug, κατα ενα μερος εχουν να κανουν λογο unity και οχι πυρηνα?
Δηλαδη οσες διανομες βασιζονται σε ubuntu θα χαντακωθουν και αυτες, εγω που χρησιμοποιω mint τι μπορει να περιμενω στην νεα εκδοση του? (μηπως να αρχισουμε να κοιταμε LMDE μερια :) )

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 07:16

Το πρόβλημα μου είναι ότι οποιαδήποτε διανομή(debian testing, fedora, opensuse κ.τ.λ.) έχω δοκιμάσει πέρα του Ubuntu, μου κάνει tearing όταν παίζω video.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 12:57

Δεν είναι της άλλης διανομής ή του Ubuntu.
Είναι καθαρά θέμα του τι codecs που έχεις στο σύστημά σου, και αν γνωρίζεις να τους εγκαταστήσεις στις άλλες διανομές ενώ αν θυμάμαι καλά στα *untu μπαίνουν με το πακέτο *untu-restricted-extras (μπορεί να κάνω και λάθος).

Το ubuntu με έβαλε στον κόσμο του linux πριν τρία χρόνια.
[personal opinions]
Κάποια στιγμή, άρχισε να με εκνευρίζει το γεγονός πως υπήρχε η διάθεση -πρόθεση μάλλον- επιβολής του πάνω σε άλλους.
Μου θύμισε την τακτική της ms.
Αρνούμαι να δεχτώ οποιαδήποτε προσπάθεια οποιουδήποτε να με βάλει σε καλούπι που τον βολεύει.
Και αισθάνομαι, πως αυτό προσπαθεί να κάνει η canonical εδώ και καιρό.
Πρόσφατο παράδειγμα το ubuntu-one.
ΕΛΕΟΣ δλδ, το δημιουργείς για win & mac αλλά δεν μπαίνεις στον κόπο να κάνεις το ίδιο για linux..Οι δικαιολογίες του στυλ ας το πάρουν οι κοινότητες και ας το κάνουν είναι του πισινού -μην πω τίποτα χειρότερο-.
Για αυτό, μακρυά και αγαπημένοι.
Υπάρχουν πάρα πολλές διανομές που μπορούν να με καλύψουν όσον αφορά τις ανάγκες μου σε λειτουργικό, δεν είναι μόνο οι *untu.
[/personal opinions]

Ο καθένας μας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 15:30

Το vlc δεν περνάει codecs που χρειάζεται; Οι ταινίες παίζουν, απλά δημιουργείται tearing, στο ubuntu φτιάχτηκε από το 12.04 και μετά. Παλαιότερες διανομές που έπαιζαν κανονικά video ήταν η Mandriva 2010 και το PCLinuxOS.

Για αυτό το πρόβλημα μιλάω http://www.omgubuntu.co.uk/2010/01/how-to-fix-video-tearing-in-videos-nv....

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 16:39

Sorry, δεν το έχω συναντήσει ποτέ (είμαι σε smplayer2 @ arch) δεν ξέρω αν ο vlc χρειάζεται ειδική μεταχείριση στο *untu, ή αλλού αν και τώρα τελευταία έχει τα θεματά του.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 18:21

και με smplayer κάνει το ίδιο.
Υποστηρίζω ubuntu γιατί είναι η μόνη εταιρία που προσπαθεί να φέρει games στο Linux και καλούς graphics drivers.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 18:52

Να, αυτό το "υποστηρίζω" εμένα με χαλάει.

Εμένα όμως, δεν είναι απαραίτητο να χαλάει και άλλους.

Δεν θέλω να το αναλύσω το γιατί και πως, εύκολα αντιλαμβάνεται ο καθένας γιατί, και διότι θα γράψω διπλοσέντονο μαζί με παπλωματοθήκη αν ξεκινήσω να γράφω.

:)

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 21:30

Έχεις nvidia; Συμβαίνει με όλους τους media player ή μόνο με το vlc. Αν ναι, έχεις τσεκάρει το vsync; Είναι δηλαδή ενεργή η επιλογή στις ρυθμίσεις της nvidia και στις ρυθμίζεις του compiz; Ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης, συμπίπτει με την τιμή στο compiz;
Αν ναι δε μπορώ να βοηθήσω παραπάνω.
Αν έχεις ΑΤΙ και χρησιμοποιείς για χψ λόγους τον κλειστό, welcome to the club! Δε φτιάχνει και μάλλον δε σκοπεύει η AMD να το φτιάξει.
Συγκεκριμένα με το vlc είχα κι εγώ πρόβλημα που δε μου συγχρόνιζε τον ήχο με την εικόνα. Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί, αλλά από τότε το εγκατέλειψα.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 19:38

Αφού ασχολούμαι με linux, nvidia θα έχω φυσικά:)

Στο ubuntu(unity) είναι ok. Τελευταίες διανομές που δοκίμασα και είχαν πρόβλημα, ήταν το kubuntu 12.10 και το opensuse 12.3, το "sync to VBlank" ήταν τικαρισμένο στο nvidia-settings.
Δε χρειάζομαι βοήθεια σε κάτι, ευχαριστώ πάντως!
Ελπίζω με το wayland να στρώσουν τα πράματα για όλες τις διανομές.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 20:33

Λίγα σχόλια,

"Το ubuntu με έβαλε στον κόσμο του linux πριν τρία χρόνια."

Και εμένα και χαίρομαι πολύ για αυτό.

"Κάποια στιγμή, άρχισε να με εκνευρίζει το γεγονός πως υπήρχε η διάθεση -πρόθεση μάλλον- επιβολής του πάνω σε άλλους. Μου θύμισε την τακτική της MS."

Στις μέρες μας για να μπορέσει μια προσπάθεια (απο το Ubuntu μεχρι το ZevenOS) να επιβιώσει και να προοδεύσει χρειάζεται υποστήριξη, καινοτομία, διάθεση για τελειότητα (που για εμένα μεταφράζεται σε διάθεση για μοναδικότητα) και βεβαίως αναγνωρισιμότητα. Το Ubuntu είναι η κυρίαρχη διανομή και ως τέτοια η "επιβολή" όπως την ονομάζεις είναι μάλλον απο ενα σημείο και μετά μάλλον αναπόφευκτη. Η σύγκριση με την MS μου μοιάζει ατυχής -ειδικά σε αυτό το στάδιο που βρίσκεται το Ubuntu - αλλα θα ήθελα να το εξηγήσεις περισσότερο αν θέλεις, ίσως φανείς προφητικός.

"Αρνούμαι να δεχτώ οποιαδήποτε προσπάθεια οποιουδήποτε να με βάλει σε καλούπι που τον βολεύει."

Και εγώ, για αυτό να υποστηρίζεις πάντα (όπως απο ότι κατάλαβα κάνεις ήδη) και τις μικρότερες διανομές (είναι ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την οικονομία: η ζωτική της βάση). Αυτό όμως δε σημαίνει πως θα πρέπει να κατακρίνουμε - να κρίνουμε βεβαίως - το οτιδήποτε κάνει η Canonical και η κάθε Canonical (τουλάχιστον σε αυτο το στάδιο επιμένω). Εγώ το βλέπω ως αυτονόητο αυτό που κάνει και τη στρατηγική που έχει αφού με τη δημοτικότητα του android, την έλευση των tablets και την ταυτόχρονη αδυναμία της MS να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις βρίσκει μοναδική ευκαιρία να μπεί σοβαρά στο παιχνίδι. Με τα καλά και τα κακά του. Ένα κακό, για παράδειγμα, είναι αυτό που αναφέρεις για το Ubuntu One.

Αυτό όμως που λατρεύω στη κοινότητα του Linux είναι οτι πάντα υπάρχει εναλλακτική, υπάρχει η διαφορετικότητα που σου καλύπτει τις ανάγκες. ´Οπως λοιπόν απογοητεύτηκες απο τη Canonical και το Ubuntu έτσι βρήκες καταφύγιο σε κάποια άλλη διανομή.

Φιλικά

Δεν έχει σημασία.

Last Updated on: Sat, 04/13/2013 - 10:43

Εμά μωρέ Κωνσταντίνε! Εσύ με ξεπέρασες στο παράπονο/κράξιμο!!! ;-)
Το linux έχει γενικά προβλήματα. Γι' αυτό και δεν έχει καταφέρει να εδραιωθεί στο desktop. Οπότε ή το αγαπάς, συνεισφέρεις κι ελπίζεις ή...κάνεις ότι και ο Miguel de Icaza. Παίζεις με τις διανομές μέχρι να βρεις κάτι που να σε ικανοποιεί. Δεν ξέρω καν αν έχει νόημα το "κράξιμο", αν και τό'χω κάνει άπειρες φορές, αφού είτε πρόκειται απλά για προγραμματιστές που κάνουν τη δουλειά τους όσο πιο καλά μπορούν (περίπτωση πυρήνα) ή για εταιρείες (περίπτωση ubuntu ή αλλιώς στου κουφού την πόρτα...) οπότε δεν έχει νόημα.
Κάποιες διορθώσεις-προσθέσεις-παρατηρήσεις:
1. Το 12.04 έχει υποστήριξη μέχρι το 2017 (5 χρόνια)
2. Πολλά από τα bugs είναι μάλλον θέμα gnome, όχι μόνο του ubuntu (πχ αλλαγή μεγέθους φακέλων, αποτυχημένου drag, έλλειψη παραμετροποίησης).
3. Ότι το ubuntu είναι βαρύ, πολύ βαρύ, μα πάρα πολύ βαρύ, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο gnome. Γιατί οι εφαρμογές του είναι βαριές. Πχ το eog για να ανοίξει εικόνα πας κάνεις καφέ κι επιστρέφεις. Το gpicview ανοίγει αμέσως! Ακόμη και το gwenview είναι πολύ ελαφρύτερο. Ή ο Ναυτίλος! Ωχριά απέναντι στον ελαφρύτερο, ταχύτερο, πιο πλούσιο και πιο παραμετροποιήσιμο Dolphin του KDE. Ακόμη και σε σχέση με τον Thunar χάνει κατά κράτος.
Θέλω να πω δηλαδή ότι "κράξιμο" δε θέλει μόνο το ubuntu! Θέλει και το gnome και οι εταιρείες καρτών γραφικών. Για να μην πω για την ανάπτυξη του πυρήνα, που δε μπορούν να διορθώσουν την υπερκατανάλωση ενέργειας από τη 2.6.38 και μετά...
4. Για το hardware, είσαι, νομίζω, λίγο υπερβολικός. Εγώ έχω έναν i3@2,13GHz κι έναν Athlon2x2@3,2GHz και δεν είναι τόσο σοβαρό! Όχι τουλάχιστο περισσότερο από ότι ήταν παλαιότερα. Βέβαια και στις 2 περιπτώσεις είναι λίγο βραδύτερο απ' ότι με τα Windows7. Δε συζητάω για άλλες διανομές (λέγε με slackware) που φυσάνε. Καλά ίσως μόνο για opensuse, που είναι κι αυτό στην κατηγορία "βαρέων-βαρών".
5. Επίσης άλλος ένας λόγος για να "παρακάμψεις" το 13.04 (και τις ενδιάμεσες εκδόσεις από τώρα και πέρα) είναι η μόλις 9μηνη υποστήριξή του. Γιατί για κάποιο λόγο θες να παρακάμψεις μια έκδοση (εγώ το είχα κάνει με την 11.04 λόγω σωρείας προβλημάτων), ε σε αναγκάζει, αφού δε θα έχεις υποστήριξη να προχωρήσεις στην επόμενη ή να γυρίσεις πίσω στην LTS.
6. To libreoffice έχοντας χρησιμοποιήσει daily live cd μου ανοίγει. Και στο kubuntu 13.04 που είχα εγκαταστήσει και δοκίμαζα άνοιγε κανονικά. Δεν ξέρω με τα τελευταία update.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 14:07

Ποιά διανομή έχει την μικρότερη κατανάλωση σε ρεύμα;Π.χ. η διανομή Debian ή Arch έχει μικρότερη κατανάλωση ρεύματος σε σχέση με το Ubuntu;

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 14:34

Καμιά απάντηση....

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 18:42

Το ubuntu 12.10 σε idle έχει ακριβώς την ίδια κατανάλωση με windows 7 χ64. Μόλις το δοκίμασα.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 19:06

Εννοείς σε ρεύμα; Πως μέτρησες;

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 19:15

Ναι σε ρεύμα. Έχω μια συσκευή που σου δίχνει πόσο ρεύμα καίει το pc. τη σύνδεσα ανάμεσα στο πολύμπριζο με τη μπρίζα. Σαν και αυτό http://www.antoniadis.com.gr/product_info.php?products_id=3839

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 20:26
Haris's picture

Το θέμα κατανάλωσης ρεύματος το έχω παρατηρήσει και εγώ. Το πρόβλημα κατα τη γνώμη μου προέρχεται απο δυό μεριές, απο το Flash και τους drivers κάρτας γραφικών. Επειδή το Flash δεν τα πάει καλά με Linux, το αποτέλεσμα είναι να καταναλώνει αρκετή εργασία της CPU (ειδικά άμα υπάρχουν πολλά φλασάκια που παίζουν στις σελίδες, καθώς και με You Tube HD), το ίδιο συμβαίνει και με τα γραφικά, τη στιγμή που οι drivers δεν είναι τέλειοι, το βάρος δεν πάει στον επεξεργαστή γραφικών αλλά στη CPU. Έτσι καταναλώνεται πιο πολύ ενέργεια ειδικά στις μεγαλύτερες αναλύσεις οθόνης. Παρατήρησα πάντως το εξής: Όσο αυξάνουν οι πυρήνες της CPU, αλλά και η μνήμη, τόσο το πρόβλημα αυτό τείνει να εξαλείφεται. Σε έναν P3 μονού πυρήνα 3 GHz στα 32 bit, είχα μέχρι 80% χρήση επεξεργαστή σε ανάλυση γραφικών 1600 * 1050, αντίθετα σε Athlon 64 X II στα 64 bit είχα το πολύ 25%, και σε Phenom 64 X 4 (64 bit) έχω στις πιο πολλές περιπτώσεις 17% περίπου, ενώ τον κατεβάζει στα 800 MHz σε CPU on demand mode. Υπ' όψιν ότι στην πρώτη περίπτωση, το ίδιο περίπου συμβαίνει και στα Windows 7. Περισσότερο το πρόβλημα αφορά τους λαπτοπάδες όταν χρησιμοποιούν την μπαταρία, και νομίζω ότι δεν φταίνε τόσο οι διανομές. Και στις ελαφριές διανομές άμα αρχίζεις να διαβάζεις σελίδες με flash, η CPU θα ανεβάζει στροφές.

Last Updated on: Thu, 11/14/2013 - 19:25
Haris's picture

Στο Linux Mint υπάρχει ένα εφαρμογίδιο στην μπάρα που λέγεται CPU Frequency scaling monitor 1.4.0 Με αυτό μπορείς να ρυθμίσεις την CPU για επιδόσεις ή εξοικονόμηση ενέργειας (αυτό μάλλον πάει για τα laptop). Στα Windows υπάρχει μια ανάλογη επιλογή αλλά είναι λίγο κρυμμένη στα προφάιλ επιλογών ενέργειας.

Last Updated on: Thu, 11/14/2013 - 09:25

ταχουμε πει τοσες φορες....το ubuntu πρωτα κυκλοφορει κ μετα διορθωνει...το debian αντιστροφα.....για το gnome shell - unity ομοιως...αλλο παραγωγικος υπολογιστης,αλλο ταμπλετα.αλλο γκατζετ....η apple το καταλαβε κ το εφαρμοζει....hardware.........εδω σας θελω....ΟΧΙ...δεν θα αλλαζω καθε 2 χρονια υπολογιστη.και να 4πυρηνοι.κ να καρτες γραφικων με 2gb θεωρουνται 'λιγες' και να ram 4-8gb και οι επιδοσεις να παραμενουν στα επιπεδα του 2000...δεν γουσταρω αυτο το παιχνιδι...οποιος τρεξει unity σε 1gh -500mb ram ,με ταχυτητα αξιοπεπη να μου το πει κ θα βγω ξεβρακωτος στην πλατεια της πολης μου...τρεξτε σε τετοιο μηχανημα την htop κ την top την ωρα που κατεβαινουν τορρεντ,με τον firefox να σερφαρει με 2 καρτελες σε site γεματα διαφημισεις,κ ταυτοχρονα να ακουτε μουσικη,μετακινωντας αρχεια στον εξωτερικο σκληρο κ θα δειτε...ουτε το τερματικοδεν θα ανοιγει....με debian 6 σε gnome η xfce το κανω........

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 18:09

Εγώ θα το δοκιμάσω. Γράφονται καλά σχόλια για το 13.04 και ας είναι ακόμα beta.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 19:32
constantinos's picture

Να απαντήσω συλλογικά, ώστε να μην κάνω 5-6 διαφορετικά σχόλια:

Manos Sarris Συμφωνούμε τα περισσότερα bugs είναι θέμα Gnome και πως είτε έβγαινε πέρυσι, είτε φέτος το GnomeShell, δεν θα είχε καμία επίπτωση πουθενά στην αγορά η αλλού.
Το μόνο που θα είχε αν έβγαινε πιο αργά και με μεγαλύτερους περιόδους των δοκιμαστικων εκδοσεων και με συνεννόηση/πίεση στις εταιρείες γραφικών (το τρισάθλιο αυτό τραστ), θα ηταν λιγοτερα Bugs και πλήθος χαρακτηριστικών που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να είναι (και ήταν)αυτονόητα για τους χρήστες.
Όσο η ανάπτυξη του Gnome ελέγχεται από μια εταιρεία (RedHat) η οποία έτσι κι' αλλιώς έχει χεσμένο πατόκορφα το οικιακό desktop και οσο η Canonical φέρεται αντιδραστικά σε αυτό, μην διορθώνοντας bug που μπορεί να το κάνει, λόγω της υπαρκτής κόντρας, τα αποτελέσματα θα είναι αυτά που βλέπουμε και στο Gnome 16 να φτάσουμε μια από τα ίδια θα είναι με αυτές τις λογικές.
Το αν κάποιοι επιθυμούν να παίξουν το παιχνίδι των πολυεθνικών κατασκευαστών πρόβλημα τους. Δεν σημαίνει πως πρέπει να αγοράζουμε νέο υπολογιστή κάθε 3 χρόνια. Ε, δεν είμαστε ευκατάστατα αγγλοαμερικανακια πως να το κάνουμε.

Μάλιστα, σημαντικό έργο στην ανάπτυξη του Ubuntu, έχουν κάνει developers από Ινδία και άλλες τέτοιες χώρες, οι οποίοι τώρα δεν μπορούν να τρέξουν το Ubuntu, επειδή δεν το σηκώνει ο υπολογιστής τους.

Ας δούμε για παράδειγμα τοKDE. Πολύ βαρύ και το πιο πρωτοπόρο στην έκδοση 3x. Πολύ γκρίνια για το 4x, μα το αποτέλεσμα είναι ένα σούπερ σύγχρονο desktop με τεχνολογία στην αιχμή και το βασικότερο, οι developers που ασχολήθηκαν έλαβαν υπόψη τους τα λάθη του παρελθόντος και τις υποδείξεις της κοινότητας και έτσι το αποτέλεσμα είναι ένα desktop με τα μύρια επάνω του, ΜΑ απείρως πιο ελαφρύ (μη πω ακόμα και από το πάλαι ποτέ KDE 2x, θα είναι άσκοπη η σύγκριση για πολλούς λογούς).
Τέλος, το Ubuntu δεν θα ήταν τίποτα αν δεν υπήρχε στις αρχές αυτός ο συνδυασμός ανάπτυξης με την κοινότητα. Ακόμα θυμάμαι κάτι παλληκάρια στην Hellug, να μεταφράζουν και να στέλνουν συνεχώς αναφορές η και διορθώσεις σε bugs της εποχής.
Τέλος πάντων, την Canonical η μάλλον τον Μαρκο, δεν τον ενδιαφέρει αυτό, άλλωστε το ίδιο το Ubuntu είναι πρωτίστως Mark-centeric..
Αυτό που μάλλον δεν εχει καταλάβει είναι πως πλέον το Ubuntu, θα μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και χωρίς την Canonical.
Σπουδαίο σαν εφαρμογή και χρηστικότητα σε touch το Unity και πρωτοπόρο, όμως το θέμα είναι πως ελάχιστοι από αυτούς που πρέπει ενδιαφέρονται γι' αυτό.

Dispen δεν υπάρχει μετρητής ρεύματος ανά διανομή η OS. Σαφώς και σε ένα παλιό η χαμηλό hardware θα αποφύγεις το Unity, όπως θα αποφύγεις και τα Windows, καθώς είναι δαπανηρά.
Μια ubuntu based διανομή με άλλο περιβάλλον είναι καλύτερα.
@cdbcc9cf80301162f3014b04f55795ff:disqus δεν είναι χάλια το Unity. Ισα-ισα. Απλά, δεν είναι για όλους (από θέμα hardware).

@twitter-162746020:disqus και @a5846fd71f636f24719727a6d97a7764:disqus συμφωνούμε στο συνολο.

@0a22636dd942f8a1b591ef2b3d39ca7c:disqus ειλικρινά δεν το έχω συναντήσει ποτέ μου, ως τώρα και σε καμία διανομή το πρόβλημα αυτό, το οποίο όμως γνωρίζω πως είναι υπαρκτό, καθώς το αναφέρουν πολλοί.
Και εγώ νομίζω πως είναι θέμα codecs.
Κανείς δεν είπε πως είναι κακό. Βέβαια, επόμενο είναι άλλα να αναφέρει μαι ανεξάρτητη σελίδα και άλλα μια Ubuntu φαν. Τα παραπάνω είναι προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν αρκετοί. Είτε σαν σύνολο, είτε κάποια, είτε αν είναι τυχεροί και τίποτα (σχεδόν) από αυτά.

 

Ω, ευγενικοί μου άνθρωποι, η ζωή είναι σύντομη. Αν ζούμε, ζούμε για να πατήσουμε πάνω στα κεφάλια των βασιλιάδων.

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 19:58

Παίξε steam με το ubuntu και θα φας καλά ....το πολύ 5 fps αχαχαχα

Κακά τα ψέμματα το ubuntu είναι αίσχος με το unity καταναλώνει τόσους πόρους συστήματος χωρίς λόγο. Ακόμα χρησιμοποιούν το compiz δεν υπάρχει χειρότερο !!!

Εγώ θα μπορούσα στο περιβάλλον του xubuntu να φτιάξω ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ αντίστοιχο dash που θα τρέχει σφαίρα και με περισσότερες δυνατότητες από του unity....στάνταρντ

Last Updated on: Mon, 04/08/2013 - 20:46

Κωνσταντίνε, μπράβο στο άρθρο σου. Εξέφρασες τις σκέψεις που είχα εδώ και καιρό με τα προβλήμτατά του. Συνέχισε την καλή δουλειά και μίλα περισσότερο για τις ατέλειες του Linux και των γραφικών του περιβάλλοντων. Μην γίνεσαι fanboy.
Διαχρονικός χρήστης Linux

Last Updated on: Sat, 04/13/2013 - 16:31

Το ubuntu είναι σαν την αγαπημένη γειτονιά των παιδικών μας χρόνων. Όσο και να την απαρνιόμαστε και να πηγαίνουμε από εδώ και από εκεί, πάντα αυτή θα μας έρχεται στο μυαλό για το πόσο καλά περνάγαμε, πόσο πιο εύκολα και απλά ήταν τα πράγματα σε αυτή και εν τέλη όλο θέλουμε να γυρίσουμε ή και γυρίζουμε πίσω.

Εγώ τουλάχιστον αυτό έκανα μετά από μια περιπλάνηση που ξεκίνησε το 2008 και συμπεριελάμβανε όλες σχεδόν τις σοβαρές διανομές και γραφικά περιβάλλοντα με αρκετό διάστημα παραμονής στο καθένα. Πίσω στο ubuntu από τότε που βγήκε το 12.04 και θα το αλλάξω μόνο με το 14.04 . Δεύτερο στην καρδιά μου το Debian + KDE ή XFCE αναλόγως το μηχάνημα.

Σχετικά με το κείμενο τώρα...διαφωνώ σε πολλά σημεία όπως και υπάρχει και ένα λάθος που λέει ότι το 12.04 θα υποστηρίζεται μέχρι το 2015 , ενώ στην πραγματικότητα είναι μέχρι το 2017, 5 χρόνια δηλαδή. Δεν θα απαριθμήσω τις διαφωνίες μου αλλά αρκεστώ να πω το εξής. Αν είσαι σε 12.04 lts και το έχει στήσει στα μέτρα σου , ΌΧΙ δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλεις το 13.04. Αν είσαι σε 12.10 ΕΠΙΒΆΛΛΕΤΑΙ να αναβαθμίσεις!

Last Updated on: Sat, 04/13/2013 - 17:12

Ας απαντήσω κι εγώ σε μερικά πράγματα. Σε ότι αφορά το άρθρο βέβαια.

Καταρχήν λάβετε υπόψιν σας πως το Ubuntu 13.04 είναι ακόμη UNSTABLE.(Τουλάχιστον όταν γράφτηκε το άρθρο). Μέχρι την τελική έκδοση θα διορθωθούν εκατοντάδες bugs. Οπότε πολλά από τα προβλήματα που αναφέρονται στο άρθρο δεν θα ισχύουν.
Συγκεκριμένα το 4 ήδη έχει διορθωθεί. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/1158750
Θα είναι εξαιρετικό να αναφέρουμε και να συμμετέχουμε σε διάφορα bugs.
Σε ότι αφορά τις απαιτήσεις και το πόσο βαρύ είναι εξαρτάται. Έχει αναφερθεί ήδη bug και γι' αυτό. Συμμετέχετε αν θέλετε εδώ
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/1166124
Πάντως το Ubuntu vanilla (να το πω έτσι) δεν είναι από τις διανομές που θα "αναστήσουν" ένα "χρέπι". Υπάρχουν άλλες διανομές (είτε Ubuntu-based , είτε όχι) γι' αυτή τη "δουλειά".

Αυτά τα ολίγα , γιατί δεν μου αρέσουν "τα σεντόνια".

Last Updated on: Sat, 04/13/2013 - 18:37

το ουμπουντου απλα γ@μι3ται
τα υπολοιπα ειναι πολυλογιες

Last Updated on: Fri, 04/19/2013 - 04:57

Τι να πω. Ο καθένας με την άποψή του. Όχι ότι διαφωνώ απόλυτα, και εγώ "πήδηξα" στο elementary OS αλλά το ubuntu το χρησιμοποιώ 5+ χρόνια. Θα περιμένω να βελτιωθεί και θα επιστρέψω. Το γεγονώς ότι η γιαγιά μου δεν θα μπορεί να αλλάξει θέμα μόνη της δεν με απασχολεί και πολύ... Το unity και το Gnome shell άσχετα με τα προβλήματά τους είναι καλύτερα από το να είχε συνεχιστεί η ανάπτυξη του 2.6 ως είχε.

Last Updated on: Sat, 04/20/2013 - 03:09
Haris's picture

Δοκίμασε το Mint 14 (όχι το 15), σε MATE, το βασισμένο σε Ubuntu, ή αν σου αρέσει το KDE βάλε το KDE. Το Cinammon εξαρτάται αν σου αρέσει, προσωπικά δεν μου αρέσει τόσο όσο το MATE. Αλλά πάει πολύ καλά, και στο distrowatch dot com το Mint έχει διπλάσια hits σε ενδιαφέρον απο ότι το Ubuntu :-)

Last Updated on: Thu, 11/14/2013 - 20:19

Πάντως τελικά το μόνο πρόβλημα είναι ότι σε κάρτα Amd radeon hd και με ενεργοποιημενη την επιλογη tearing-free έχει κάποιο ελάχιστο tearing που είναι μικρό και δεν εμφανίζεται όλη την ώρα, εννοώ στα flash βίντεο υψηλής ανάλυσης του youtube π.χ.
Το ίδιο κάνει και το lubuntu.

Νομίζω οτι μόνο στο kubuntu δεν υπάρχει αυτό το φαινόμενο.

Μου αρέσει όμως το ubuntu κατα τα άλλα και το steam παίζει μια χαρά ακόμα και με vsync και full ποιότητα.

Last Updated on: Tue, 04/30/2013 - 21:52

paidia egw ena exw na pw!ekana egkatastasi tou 13.04 se laptop i5 tetrepirino ivi bride me 4 gb ram kai ssd taxitato!kai to pc sernete!SERNETE!pos einai dinaton meta na min misisis to linux??xana piso se debian!debian for the win!

Last Updated on: Sat, 05/11/2013 - 17:20
Haris's picture

Γιατί έβαλες το 13.04; Βάλε το 12.04 LTS, με κανονικό GNOME 2.x. Να σου πω τι κάνω εγώ, πάντοτε προτιμώ την προηγούμενη και την LTS έκδοση. Η τελευταία πάντα θα έχει bugs και αδυναμίες. Εξάλλου, κάνοντας update στην LTS σου, θα είσαι πλήρως ενημερωμένος και bug free. Να φανταστείς στο Linux Mint μια πολύ καλή LTS του ήταν η 9 Isadora την οποία είχα για χρόνια, και είχα μείνει πλήρως ικανοποιημένος. Ήταν μια απο τις καλύτερες εκδόσεις του. Ανάλογα στο Ubuntu η 12.04 Precise Pangolin είναι πολύ καλή και σταθερή.

Last Updated on: Thu, 11/14/2013 - 20:11