BETA

Snowden: H ταινία για την ζωή του whistleblower

Εικόνα Maria

Η ταινία Σνόουντεν (αρχικός τίτλος Snowden) είναι η βιογραφία του Edward Snowden. Πρόκειται για την πραγματική ιστορία του Έντουαρντ Σνόουντεν που την έκανε ταινία ο ακτιβιστής σκηνοθέτης Όλιβερ Στόουν. Μία ταινία που ο κάθε πολίτης οφείλει να δει.

Όλα ξεκίνησαν με ένα ανώνυμο e-mail:

Είμαι προϊστάμενο στέλεχος της Intelligence.

Αυτό που ακολούθησε ήταν η πιο θεαματική διαρροή πληροφοριών, από έναν εξαιρετικό άνθρωπο. Ο Έντουαρντ Σνόουντεν είναι ένας 29χρονος, διάνοια στα κομπιούτερ, που εργάζεται στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας των ΗΠΑ και σοκάρει τους πάντες αποκαλύπτοντας την ομπρέλα παρακολούθησης της κυβέρνησης σχεδόν σε παγκόσμια κλίμακα.

Αυτά που λέει αναστατώνουν όλες τις κυβερνήσεις και ανοίγουν έναν δημόσιο διάλογο πάνω στους κινδύνους της παρακολούθησης και της παραβίασης της ιδιωτικής μας ζωής.

Κάποιοι (συντηρητικοί χαρτογιακάδες) τον αποκαλούν προδότη, άλλοι πατριώτη ή απλώς ένας μάρτυρας-κλειδί των σκοτεινών μυστικών που κρύβει η παγκόσμια πολιτική σκακιέρα. Ένας σύγχρονος ήρωας που είχε ως στόχο του να αφυπνίσει τις συνειδήσεις των φιλήσυχων πολιτών του δυτικού κόσμου.

Ο περιβόητος Έντουαρντ Σνόουντεν, υψηλόβαθμο στέλεχος της CIA και της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφάλειας της Αμερικής (ΝSA), που έδωσε στην δημοσιότητα χιλιάδες απόρρητα έγγραφα τα οποία αποκάλυπταν το πρόγραμμα μαζικής παρακολούθησης που εφάρμοζαν η NSA και η CIA αλλά και τις μεθόδους παρακολούθησης όλων μας από την αμερικανική κυβέρνηση.
Άνθρωπος του παρασκηνίου, πατριώτης, γνώστης ενός επικίνδυνου μυστικού και αντιμέτωπος με ένα γιγάντιο ηθικό δίλημμα. Η απόφασή του να πληρώσει ένα ανυπολόγιστο τίμημα (να ζει καταζητούμενος) για να υπεραμυνθεί των αξιών του.

INFO: Αν και δεν μπορεί ν' αποδοθεί επακριβής μετάφραση στα ελληνικά, to whistleblower σημαίνει:

Ένας πληροφοριοδότης (αγγλιστί  whistleblower, ως μία λέξη, ή ως δύο: whistle-blower / whistle blower) είναι αυτός / αυτή που εκθέτει κάθε είδους πληροφορία ή δραστηριότητα η οποία θεωρείται παράνομη, ανέντιμη, ή δεν είναι ορθή εντός μιας οργάνωσης / οργανισμού - είτε πρόκειται για ιδιωτικό οργανισμό είτε για δημόσιο.
Οι πληροφορίες που αφορούν τις (εικαζόμενες) παραβάσεις μπορεί να έχουν σχέση, επί παραδείγματι, με παραβίαση της πολιτικής ή των κανονισμών της εταιρείας, (με παραβίαση) των νόμων, ή να αποτελούν απειλή για το δημόσιο συμφέρον ή / και την εθνική ασφάλεια, καθώς και να καταγγέλλουν κάποια απάτη ή διαφθορά.
Οι πληροφοριοδότες καταγγέλλουν τις πληροφορίες είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά. Λέγοντας εσωτερικά, εννοούμε πως ο πληροφοριοδότης μπορεί να καταγγείλει τις πληροφορίες εντός του οργανισμού· σε όσους δηλαδή εργάζονται στην εν λόγω υπηρεσία. Μπορεί όμως να τις καταγγείλει και εξωτερικά, που σημαίνει ότι ο πληροφοριοδότης θα φέρει τις απόρρητες πληροφορίες στο φως της δημοσιότητας, επικοινωνώντας με ένα τρίτο μέρος, εκτός του κατηγορουμένου οργανισμού. Αυτός / αυτή μπορεί να φτάσει έως τα ΜΜΕ (μέσα ενημέρωσης), την κυβέρνηση, τις δυνάμεις επιβολής του νόμου ή μπορεί να δώσει τα στοιχεία που έχει σε αυτούς που τους αφορούν (σε όσους επηρεάζονται άμεσα από τις παρατυπίες της εταιρείας / υπηρεσίας).
[δείτε αναλυτικότερα].

Ελάχιστες προσωπικότητες μονοπώλησαν την διεθνή επικαιρότητα τα τελευταία χρόνια όσο ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ο πρώην υπάλληλος της NSA που το 2013 διέρρευσε στον τύπο απόρρητα έγγραφα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, προκαλώντας σεισμό στο πεδίο των διεθνών σχέσεων έπειτα από τις αποκαλύψεις γύρω από το αδιανόητο δίκτυο παρακολουθήσεων με κέντρο τις ΗΠΑ, που έφτανε ως τα υψηλότερα πολιτικά κλιμάκια των συμμαχικών χωρών της υπερδύναμης.

Η ταινία Snowden σκιαγραφεί την προσωπική ιστορία του Edward Snowden, που έφερε στο φως τις σοκαριστικές, παράνομες δραστηριότητες παρακολούθησης της NSA, για να γίνει ένα από τα πλέον καταζητούμενα άτομα στον κόσμο.

Τον Edward Snowden υποδύεται ο Joseph Gordon-Levitt, και η Shailene Woodley την μνηστή του Snowden, ενώ την Laura Poitras υποδύεται η Melissa Leo.

Η ταινία ξεκινάει με την Λόρα Πόιτρας (Laura Poitras), την σκηνοθέτιδα του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντέρ – θρίλερ Citizenfour (δείτε το εδώ) που σκιαγραφεί τον Έντουαρντ Σνόουντεν, τον άνθρωπο πίσω από τις αποκαλύψεις. Τους συνεχείς φόβους του απέναντι σε μια ενδεχόμενη παρακολούθηση ή σύλληψη από τις αμερικανικές αρχές.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2013· η δημιουργός του ντοκιμαντέρ Λόρα Πόιτρας βρισκόταν στην διαδικασία κατασκευής ενός φιλμ για τις καταχρήσεις του συστήματος ασφαλείας των ΗΠΑ μετά την 11η Σεπτεμβρίου, όταν άρχισε να λαμβάνει κωδικοποιημένα ηλεκτρονικά μηνύματα από κάποιον που αυτοπροσδιοριζόταν ως «citizen four» και ήταν έτοιμος να προβεί σε αποκαλύψεις σχετικά με τις μεθόδους της NSA και των υπολοίπων μυστικών υπηρεσιών. Πέντε μήνες κράτησε αυτή η αλληλογραφία με τον Citizenfour μέσα από μια ιδιαίτερη διαδικασία κρυπτογραφημένων συνομιλιών, με χρήση ισχυρών λογισμικών προστασίας του προσωπικού απορρήτου και της ιδιωτικότητας, μέχρι που τον Ιούνη του 2013 η Πόιτρας ταξίδεψε μαζί με δύο συνεργάτες της στο Χονγκ Κονγκ (όπου είχε καταφύγει ο Snowden) για την πρώτη από τις πολλές συναντήσεις με αυτόν τον άντρα, που αποκαλύφθηκε ότι ήταν ο Έντουαρντ Σνόουντεν.
Μαζί τους ήταν και η κάμερα κι' αυτό που επακολούθησε ήταν η καταγραφή της ιστορίας. Η σκηνοθέτιδα ολοκλήρωσε την ταινία της στο Βερολίνο, όπου μένει μόνιμα, από φόβο για «παρέμβαση» των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Λίγο διάστημα αργότερα, η Laura Poitras, έπαιρνε Όσκαρ για αυτό της το ντοκιμαντέρ. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί και η σχετική δήλωση του Snowden, καθώς ο ίδιος είναι «πρωταγωνιστής» αυτού του ντοκιμαντέρ:

Όταν η Laura Poitras με ρώτησε αν θα μπορούσε να κινηματογραφήσει τις συναντήσεις μας, ήμουν εξαιρετικά απρόθυμος. Είμαι ευγνώμων που τελικά της επέτρεψα να με πείσει. Το αποτέλεσμα είναι μια γενναία και λαμπρή ταινία η οποία αξίζει την τιμή και την αναγνώριση που έλαβε. Ελπίδα μου είναι πως αυτό το βραβείο θα ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να δουν την ταινία και να εμπνευστούν από το μήνυμα του ότι οι απλοί πολίτες, όταν συνεργάζονται, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.

Το ντοκιμαντέρ Citizenfour, το οποίο είναι απλά η τελευταία έκφραση της γοητείας που ασκεί στο κοινό η φιγούρα του whistleblower - ο/η οποίος/-α εγκαταλείπει τα κέντρα της εξουσίας με σκοπό να μας ενημερώσει για τις αυθαιρεσίες που διαπράττονται, δίνοντας απαγορευμένες πληροφορίες όπως ο Προμηθέας έδωσε την ιερή φωτιά στους ανθρώπους - αποτέλεσε και ένα από τα θέματα της ταινίας Snowden.

Πηγαίνοντας πέρα από το Citizenfour, o Όλιβερ Στόουν παρουσιάζει τα προσωπικά διλήμματα του Σνόουντεν και την πορεία του μέχρι να γίνει ο υπ αριθμόν ένα καταζητούμενος άνθρωπος στον πλανήτη.

Η ταινία Snowden του Oliver Stone βασίζεται στο βιβλίο «The Snowden Files» που έγραψε το 2014 ο Luke Harding. Βιογραφία με στοιχεία δραματικού θρίλερ, δεν ανήκει σε κάποιο μεγάλο στούντιο του Hollywood· όντας ανεξάρτητη παραγωγή, αφού ο Oliver Stone θεωρεί το όλο θέμα μία από τις πιο σημαντικές ιστορίες της σύγχρονης ιστορίας και δεν ήθελε να έχει πιθανές παρεμβάσεις (you know) στο έργο του.

Ο ακτιβιστής σκηνοθέτης Στόουν καταπιάνεται με την συναρπαστικότερη ίσως ιστορία κατασκοπείας και συγκάλυψης-αποκάλυψης του 21ου αιώνα. Η ταινία «Snowden», το πολιτικά φορτισμένο, συναρπαστικό θρίλερ μας αποκαλύπτει την απίστευτη, ανείπωτη προσωπική ιστορία του Έντουαρντ Σνόουντεν.
Ήδη από το ξεκίνημα της ταινίας, ο σκηνοθέτης επιχειρεί να σκιαγραφήσει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του πρωταγωνιστή του. Από την αποτυχία του να γίνει πεζοναύτης, την ένταξή του στις μυστικές υπηρεσίες, τους ηθικούς του προβληματισμούς, τα προβλήματα που όλα τα παραπάνω του προκάλεσαν στην προσωπική του ζωή, μέχρι και την στιγμή που κάτι σπάει μέσα του και αποφασίζει να αποκαλύψει στο ευρύ κοινό την αλήθεια για τους παράνομους τρόπους παρακολούθησης που χρησιμοποιούν οι μυστικές υπηρεσίες.

Ο Oliver Stone επιχειρεί μια καθαρή προσωπογραφία, και τα καταφέρνει περίφημα. Με την κάμερα στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας να παραμένει ορθά στο πρόσωπο του πρωταγωνιστή. Η μαεστρία όμως ενός καλού σκηνοθέτη έγκειται στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τις σκηνές κατά τις οποίες συντελείται ο καταλύτης της ταινίας. Καθηλωτική είναι η σκηνή κατά την οποία ο διοικητής της CIA «ψαρεύει» τον Snowden προκειμένου να εκτιμήσει την ψυχολογική του κατάσταση. Μια σκηνή η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία ως ένα μέσο μεταφοράς τρόμου και εκφοβισμού, παίζει πολύ έξυπνα με τις διαστάσεις καταφέρνοντας την μέθεξη του κοινού με το θέαμα, μεταφέροντας δηλαδή στον θεατή σε απόλυτο βαθμό τον τρόμο και την ψυχολογική κατάρρευση του πρωταγωνιστή ακριβώς εκείνη την στιγμή.

Πέραν όμως από την μαεστρία της σκηνοθεσίας σε συγκεκριμένες σκηνές, το συνολικό μοντάζ της ταινίας καταφέρνει να κρατήσει τον θεατή σε εγρήγορση, κατεύθυνση προς την οποία βοηθάει και η δομή του σεναρίου το οποίο θέλει τον πραγματικό χρόνο του φιλμ να διαδραματίζεται τις μέρες που ο Snowden αποκαλύπτει σε δημοσιογράφους τα μυστικά, κρυμμένος σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, καταδιωκόμενος από τις αρχές, ενώ οι σκηνές του παρελθόντος σκιαγραφούνται μέσα από flashbacks κατά την διάρκεια της συνέντευξης, με αποτέλεσμα μια ταινία με αρχή, μέση και τέλος, της οποίας η χρονική διάρκεια δεν αφήνει τον θεατή να κουραστεί. 

Το Snowden σε καμία περίπτωση δεν θέλει να μην σεβαστεί το υλικό που έχει στα χέρια του και κυρίως τον ίδιο τον πρωταγωνιστή τον οποίον υποδύεται έξοχα ο Joseph Gordon-Levitt (με τις ομοιότητες να είναι τεράστιες), σε μια ταινία που ιδιαίτερα κάποιες στιγμές είναι καθηλωτική.
Την παράσταση κλέβουν και οι δεύτεροι ρόλοι, με τον Nicolas Cage να κάνει μια φοβερή ερμηνεία, τον Rhys Ifans να αποδίδει καταπληκτικά τον ρόλο του επικεφαλής της CIA και τους Tom Wilkinson (Rocknrolla), Zachary Quinto (Star Trek) και Melissa Leo να αποδίδουν μεστά τους ρόλους των δημοσιογράφων που αποκάλυψαν την υπόθεση.

Η απεικόνιση των σκηνικών και γενικότερα των χώρων που βασίζονται τα αληθινά γεγονότα είναι εξαιρετικά, ενώ και ειδικά στο τελευταίο μισάωρο της ταινίας, η αγωνία είναι διάχυτη και νιώθεις ότι είσαι εσύ στην θέση του πρωταγωνιστή.

Διάρκεια: 2:14'
Κατηγορία: Βιογραφία, Δράμα, Θρίλερ
Σκηνοθεσία: Oliver Stone (Όλιβερ Στόουν)
Σενάριο: Kieran Fitzgerald (Κίραν Φίτστζεραλντ), Oliver Stone, Anatoly Kucherena (βιβλίο), Luke Harding (βιβλίο)
Σύνθεση μουσικής: Craig Armstrong (Κρεγκ Άρμστρονγκ), Adam Peters (Άνταμ Πίτερς)
Πρωταγωνιστούν: Joseph Gordon-Levitt (Τζόζεφ Γκόρντον‑Λέβιτ), Shailene Woodley (Σέιλιν Γούντλεϊ), Melissa Leo (Μελίσα Λίο), Jaymes Butler (Τζέιμς Μπάτλερ), Robert Firth (Ρόμπερτ Φερθ), Nicolas Cage (Νίκολας Κέητζ), Christian Contreras (Κριστιάν Κοντρέρας)
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος Παραγωγής: 2016
Πρεμιέρα: 16 Σεπτεμβρίου 2016

O Oliver Stone δήλωσε σχετικά πριν λίγο καιρό:

Ο Snowden αποκάλυψε πράγματα που θα έπρεπε να ξέρουμε όλοι μας, ότι η Αμερικανική Κυβέρνηση επανειλημμένα παραβιάζει τα δικαιώματα των πολιτών της

συμπληρώνοντας ότι ο Snowden αντί για καταζητούμενος, θα έπρεπε να θεωρείτε ήρωας, κάτι που είναι και η κατακλείδα της ταινίας.

H Shailene Woodley, πρωταγωνίστρια της ταινίας δήλωσε πριν λίγο καιρό για τον Snowden:

Είναι η επιτομή της ανιδιοτέλειας. Έκανε κάτι γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορεί να γυρίσει στην πατρίδα του, γνωρίζοντας ότι η πατρίδα του θα είχε ανάμεικτα συναισθήματα και ακόμα και η ακεραιότητά του για τα πιστεύω του, τον έκαναν να δημοσιοποιήσει τις πληροφορίες θυσιάζοντας την άνετη ζωή που είχε.
Πραγματικά, ευχαριστώ τον Snowden.

Έτσι και κοιτάξουμε την τωρινή κατάσταση των ΗΠΑ, δύσκολα θα μπορέσουμε να διαφωνήσουμε με την προσέγγιση της ταινίας στο θέμα. Για την ακρίβεια, για το απλό κοινό, ακόμα και εκτός Αμερικής, η ταινία αποτελεί ένα καλό μάθημα με απλά λόγια για την ιστορία των παρακολουθήσεων του NSA, που ακόμη συνεχίζονται σαν να μην έγινε τίποτα.

Σημασία έχει να εξετάσουμε την χρησιμότητα αυτού του έργου για το πιο σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την ανθρωπότητα ή θα έπρεπε να την απασχολεί και που είναι η δημοκρατία και η απειλούμενη κατάργησή της, όπως και εκείνης του απορρήτου και της ιδιωτικότητας, η επέλαση του φασισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η ασφάλεια δεδομένων και η, αντ' αυτού, υποκλοπή δεδομένων και συνομιλιών θα έπρεπε να μας απασχολεί όλους.
Η ταινία Snowden ήρθε να επιβεβαιώσει τις ανατριχιαστικές αποκαλύψεις που έκανε το 2013 ο Έντουαρντ Σνόουντεν: οι δυνατότητες παρακολούθησης της καθημερινής ζωής μας, από κυβερνήσεις, μυστικές υπηρεσίες ή και ιδιωτικές εταιρείες είναι πλέον απεριόριστες.
Πάνε πλέον σχεδόν τρία χρόνια από τις μεγάλες αποκαλύψεις του Edward Snowden, πράκτορα της NSA, ότι η Αμερικάνικη υπηρεσία ασφάλειας μπορεί να υποκλέπτει mails, ηλεκτρονικά δεδομένα, συνομιλίες, από όποιον θέλει, όποτε θέλει σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου και να βρίσκεται.

Όλα τα λέει ο Όλιβερ Στόουν στην ταινία Σνόουντεν (Snowden) για το θέμα που ο Σνόουντεν έφερε στην επιφάνεια με τον πιο συναρπαστικό τρόπο.
Ότι παρακολουθείται ο κάθε πολίτης του πλανήτη, ίσως και περισσότερο από τους τρομοκράτες.
Ότι η τρομοκρατία είναι ουσιαστικά η πρόφαση· και ότι σε ένα μεγάλο βαθμό κατασκευάστηκε, δημιουργήθηκε για αυτόν τον λόγο, την επιτήρηση σε παγκόσμιο επίπεδο των πολιτών.
Ότι ο μόνος ουσιαστικά παντοκράτορας στον πλανήτη είναι οι ΗΠΑ, ότι ο Σνόουντεν και οι συν αυτώ σε ειδικές αποστολές ταξίδευαν στην Ιαπωνία και σε όλες σχεδόν τις χώρες του πλανήτη και τοποθετούσαν κακόβουλο λογισμικό τέτοιας εμβέλειας που αν πάψουν να είναι υπάκουα παιδιά αυτές οι χώρες, θα εξαφανιστούν από τον χάρτη.
Ότι ο ίδιος ο Σνόουντεν επαρακολουθείτο με κάμερες ακόμα και την στιγμή που ανακοίνωνε στην κοπελιά του ότι θα φύγει, θα χαθεί για ένα διάστημα.
Ότι ο Ομπάμα, που ο Σνόουντεν και ο Όλιβερ Στόουν πίστεψαν ότι θα σταματούσε όλο αυτό, το ενίσχυσε.
Ότι τους ηγέτες των χωρών και όχι μόνο, τους πάντες βασικά, τους έχουν στο χέρι οι μυστικές υπηρεσίες και κυρίως η ΝSA.
Ότι είναι ανοησία η άποψη ότι δεν έχω να κρύψω τίποτα.
Ότι μέσω drones και κομπιούτερς έριχναν πυραύλους και εξαφάνιζαν εκτός από διακεκριμένους τρομοκράτες και ολόκληρες οικογένειες όταν ένιωθαν ότι απειλούνται.
Ότι οι πολίτες θα προτιμήσουν την ασφάλεια από την δημοκρατία, και άλλα πολλά σημαντικά και ενδιαφέροντα.

Snowden: Η ζοφερή πραγματικότητά μας

Δείτε αυτήν την ταινία· δεν πρόκειται για κινηματογράφο, δεν πρόκειται για μυθοπλασία, πρόκειται για την ίδια την ζοφερή πραγματικότητά μας που μας οδηγεί στον χαμό.
Ξεχάστε τα αστεράκια και τις άγονες κινηματογραφοφιλίες και ασχοληθείτε με την αλήθεια και την γνώση που οφείλει να μας οδηγήσει στην επαναστατική δράση, και πράξη, ανατροπής του εγκαθιδρυμένου παγκόσμιου φασισμού.
Ξεχάστε το παραμύθι ότι όλοι ξέραμε· δεν ξέραμε όλοι. Και όταν γράφαμε, κάποιοι μας έλεγαν γραφικούς.

Και αν όλοι ήξεραν, γιατί όλο αυτόν τον καιρό δεν επαναστατούσαν;
Άρα, ας διαλέξει ο κάθε πολίτης αν θα είναι με τον παγκόσμιο φασισμό ή με την επανάσταση που θα οδηγήσει στην ανατροπή του.

>>> TRAILER:

Μπορείτε:
- είτε να το δείτε με αγγλικούς υπότιτλους, πηγαίνοντας:
κλικ στο «κουμπάκι» με τις οριζόντιες γραμμούλες, που βρίσκεται αριστερά από το Ρυθμίσεις και είναι το δεύτερο εικονίδιο κάτω δεξιά

- είτε με Μετάφραση υποτίτλων, πηγαίνοντας:
Ρυθμίσεις > Υπότιτλοι (Subtitles/CC) ή κλικάροντας το «κουμπάκι» με τις οριζόντιες γραμμούλες, που βρίσκεται αριστερά από το Ρυθμίσεις (το «κουμπάκι» με την ροδέλα) > Αγγλικά (English) > Μετάφραση υπότιτλων (Auto-translate) > Ελληνικά (Greek). [Θα πρέπει πρώτα να κλικάρετε το «Αγγλικά» για να ενεργοποιηθεί η επιλογή Μετάφραση].

>>> ΔΕΙΤΕ την ταινία Snowden, ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ.

  • Σχόλια

2 Comments:

  1. Εικόνα DebiAN
    DebiAN (χωρίς επαλήθευση)Δεκ 13, 2016 12:56 ΜΜ

    Μέτρια ταινία, και νομίζω δεν οτι δεν πρόβαλε το πρόβλημα της παρακολούθησης με την ένταση που έπρεπε. Το περίμενα πιο δυνατό. Μέχρι που κάποια στιγμή βαρέθηκα......

  2. Εικόνα Costas-Socrates
    Costas-Socrates (χωρίς επαλήθευση)Δεκ 30, 2016 10:46 ΠΜ

    Ως ταινία πράγματι δεν είναι καλή, κάτω του μετρίου αλλά αφήγηση της ιστορίας ως καθαρή βιογραφία και ενημέρωση, αξίζει την προσοχή.
    Είναι ο ήρωας που με αυταπάρνηση μας φώτισε, για μερικούς επιβεβαίωσε πως είναι 'στημένο'το 'παιχνίδι'.
    Πάντα έτσι ήταν ο άνθρωπος, ήθελε να κυριαρχεί ο ένας στον άλλον, τα μέσα αλλάζουν και τίποτα άλλο.
    Αυτό μας επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ο Snowden.
    Οι όποιες αυταπάτες ότι οι πρόεδροι της Αμερικής κυβερνούν και πόσο μάλλον στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να αλλάξει κάτι είναι ακόμα πιο αστείες για τον απλούστατο λόγο ότι εκεί δεν έχουν λόγο οι πρόεδροι και φυσικά δεν είναι πλανητάρχες.
    Υπάρχουν σωρεία άνθρωποι στο παρασκήνιο που αποφασίζουν.
    Δυστυχώς αυτοί πάντα θα κερδίζουν εμείς θα βγάζουμε ήρωες και μάρτυρες.

Scroll to Top